سارا قاسمی پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۵:۰۰

شکل دادن به درختان یک سرگرمی جالب است و باعث می شود در تمام طول سال شما با علاقه و جذابیت کارهای مربوط به باغ را با راهی ارزان و مناسب دنبال کنید. شکل دادن به گیاهان منظره زیبایی از باغ شما در فصل تابستان ایجاد می کند و در فصل زمستان نیز باعث شکل دادن به باغ و سبک تر شدن شاخ و برگ های باغ شما می شود.

اگر شما قبلاً این کار را امتحان نکرده اید، ایجاد توپ ها جعبه ای شکل ایده مناسبی برای شروع این کار است. ایجاد جعبه های مربعی شکل، راهی ساده برای آموزش شکل دادن به گیاهان است و باعث می شود شما اصول اولیه این کار را خیلی ساده یاد بگیرید و نتیجه گیاه آرایی خود را سریع مشاهده نمایید. یک گیاه که دارای ریشه های بسیار است تهیه نمایید و دستورالعملی که ما ارائه خواهیم داد را دنبال کنید تا در این کار موفق شوید. هنگامی که به گیاهی شکل می دهید در حالت معمولی حدوداً تا 2 سال شکل خود را حفظ می کند.

اگر به گیاه آرایی علاقه مند هستید، یاد بگیرید که چگونه شکل های مختلفی از گیاهان ایجاد نمایید. در سال 2011 مطلبی  توسط Alan Titchmarsh در مجله Gardeners' World Magazine منتشر شد که در آن آلن توضیح می دهد که چگونه طیف وسیعی از اشکال را (مانند مخروط، ابرها، پرندگان و ...) بر روی گیاهان پیاده سازی نمایید و توضیح می دهد که کدام گیاه برای کدام شکل مناسب است؟

 

ابزار مورد نیاز:

* گیاه ریشه دار مناسب

* قیچی دستی

* گلدان زینتی

* کمپوست خاک رس و شن

 

روش ساخت بوته توپی شكل

 

مرحله اول:

گیاه خود را از گلدان اولیه به گلدانی که حداقل 10 سانتی متر ارتفاع دارد، منتقل نمایید و به آنها یک نور اولیه ای بدهید و با قیچی از پایه آنها را مرتب و تمیز کنید تا رشد بهتری داشته باشند. گلدان را خارج از محیط خانه یا در یک محیط خنک قرار دهید و غذا و آب و نور کافی برای آنها مهیا کنید تا خوب رشد کنند.

 

روش ساخت بوته توپی شكل

 

مرحله دوم:

تقریباً پس از دو ماه شاخه های جدید گیاه رشد کرده و گیاه شما پرپشت می شود. گیاه را به یک گلدان زینتی بزرگتر منتقل کنید و اطراف آن را با کمپوست پر کنید. گیاهان را نزدیک به هم قرار دهید تا با هم رشد کنند و شاخه و برگ های آن داخل هم باشند که این باعث رشد متراکم آنها می شود.

 

روش ساخت بوته توپی شكل

 

مرحله سوم:

به گیاه آب بدهید و به طور منظم به آن کود بدهید. پس از آن گیاه رشد خواهد کرد، بدون اینکه شاخه و برگ های آن زرد یا قهوه ای شوند. در فصل رشد گیاه، مقدار کمی در حد 2 یا 3 سانتی متر شاخه و برگ های گیاه را با قیچی برش داده و مرتب نمایید.

 

روش ساخت بوته توپی شكل

 

مرحله چهارم:

در عرض دو یا سه سال شما باید یک کره گرد در اندازه معقول داشته باشید. این موضوع به آب و تغذیه گیاه بستگی دارد. پس از 2 سال، هر ساله گلدان گیاه را عوض کنید و در یک گلدان بزرگتر قرار دهید و اطراف آن را با کمپوست پرکنید. همچنین گرانول برای حفظ رشد مناسب گیاه مفید است. پس از آن هر 2 سال یکبار با قیچی مرتب نمایید تا گیاه شما شکل مناسب خود را حفظ کند و مرتب بماند.

توجه: قیچی های دستی مخصوص باغبانی، ابزار پرکاربرد و مناسبی است زیرا باعث ایجاد حداکثر کنترل بر گیاه می شود.



شارژ سریع موبایل