سمیه قاسمی پنجشنبه ۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۵:۰۰

زندگی کاری به همان اندازه که سرگرم کننده است، می تواند خسته کننده و پیچیده نیز باشد. اگر کار یا یک دوره جدیدی با افراد جدید را آغاز کرده اید، زندگی تان با یک برنامه کاری جدید و قوانین جدید پر شده است. در این مطلب بایستنی های محل کار را برای شما بیان می نماییم و امیدواریم توصیه های ما، برایتان لذت بخش، مفید و کمک کار باشد.

 

با صدای بلند صحبت کنید.

از نشان دادن اینکه چرا شما را برای این کار مناسب دانسته و استخدام نموده اند دریغ نکنید. صحبت ها و ایده هایتان را باید با صدای بلند بگویید. کارمندان دیگر هیچ راهی برای دانستن افکار و نظرات شما جز بیان شما ندارند. توجه داشته باشید که وقتی صحبت می نمایید باید از خودتان مطمئن باشید و اعتماد به نفس کافی داشته باشید و تن صدایتان مناسب محیط باشد.

 

به خاطر اینکه حرفی زده باشید، صحبت نکنید.

اگر شما در مورد موضوع مورد گفتگو بی اطلاع هستند، و یا اگر پاسخ سوالی که پرسیده شده را نمی دانید یا مطمئن نیستید گفتن اینکه "من اطلاعات کافی در مورد این موضوع ندارم، اما خوشحال خواهم بود از شما جواب آنرا بگیرم." بسیار حرفه ای تر است. علاوه بر این، صداقت شما در نظر کارفرمایتان قابل تقدیر خواهد بود. اگر جواب را نمی دانید عاقلانه تر است که بگویید نمی دانم.

 

پشت سر کسی غیبت و بد گویی نکنید.

هرگز این کار را انجام ندهید! به هیچ عنوان در محل کارتان حق انجام غیبت و بد گویی را ندارید ممکن است چیزهایی نا خواسته از دهانتان بپرد اما در مورد این موضوع باید دقیق تر باشید. غیبت و بد گویی در سر لیست نبایدهای محل کار جای دارد.

 

لباس مناسب محیط کاری انتخاب نمایید.

لباس محیط کار، یکی از اولین عناصر قابل توجه است. تمیز بودن لباس و ظاهر شما بسیار مهم است. لباس کار مناسب، شما را حرفه ای تر نشان می دهد. اگر قوانین خاصی وجود دارد، آنها را مورد توجه قرار دهید.



شارژ سریع موبایل