سمیه قاسمی پنجشنبه ۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰

هر روز صبح، به مردمی که موفق شده اند صبح زود از خواب بیدار شوند در حالی حسادت میکنید که برای شما زود بیدار شدن از شکنجه نیز بدتر است. اگر شما روز خود را زودتر از همیشه شروع کنید حتی اگر خودتان زود از خواب بیدار شوید آنروز از غمگین ترین افراد جهان خواهید بود. اگر شما می خواهید روزتان را از اوایل صبح با بهترین کیفیت شروع کنید، برای تسهیل اینکار، چند راهنمایی برای شما آماده کرده ایم. با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

 

یک دلیل خوب برای زود بیدار شدن پیدا کنید

در فهرست کارهای روزانه تان دوباره تجدید نظر کنید و برنامه های خود را برای روز بعد، قبل از رفتن به رختخواب سازماندهی مجدد نمایید. اگر شما قصد دارید کار جالب و مورد علاقه تان را انجام دهید آنرا به اول وقت صبح روز بعد موکول نمایید زیرا انجامش برایتان آسان تر خواهد بود و راحت تر می توانید از رختخواب خارج شوید.

 

به تعویق انداختن آلارم را فراموش کنید

اگر زنگ ساعت را خاموش کردید فورا از رختخواب بیرون بروید. هر چقدر خارج شدن از رختخواب را به تاخیر یباندازد به همان اندازه این کار برایتان مشکل تر از قبل خواهد بود.


4 ساعت خواب کافی نیست

برای اینکه بتوانید صبح زود از خواب بیدار شوید، شما نیاز دارید بهترین خواب را از لحاظ کمی و کیفی داشته باشید. شروع روزی موثر با کم خوابی، رویایی دست نیافتنی است.

 

اگر قبل از زمان برنامه ریزی شده بیدار شدید، دیگر نخوابید

امکان دارد صبح ها، قبل از زمان برنامه ریزی شده از خواب بیدار شوید در این صورت، به جای تلاش برای ادامه خوابتان برای خروج از تخت اقدام نمایید. زیرا زودتر از همیشه بیدار شدن به این معنی خواهد بود که نسبت به همیشه  روز طولانی تری خواهید داشت.


آخر هفته ها نیز سر ساعت مشخصتان بیدار شوید

می توانید ادعا کنید که گفتنش آسان است، چرا زود بیدار شوم؟ تعطیلات آخر هفته است. در جواب به شما می گوییم وقتی بدنتان تازه به طرح سحر خیزی عادت کرده دوباره دچار مشکل می شود و شنبه که از خواب بیدار شوید باز هم مشکل خواهید داشت.

 

به طور سریع در جا بزنید

بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب ، سعی کنید تا چند دقیقه به طور سریع چندین بار در جا بزنید. این تلاش، به شما برای شروع روزی پر انرژی کمک خواهد کرد.


خمیازه بکشید

شاید بهترین کاری که شما باید انجام دهید، خمیازه کشیدن، کشش بد و بیرون آمدن از رختخواب است. از کش و قوس سریع اجتناب کنید و با احتیاط و آرامش بیشتری این عمل را انجام دهید.

 

پنجره را باز کنید

گاهی اوقات ذهن شما نمی تواند به نوعی از تخت خارج شود. ساده ترین راه دریافت هوای تازه و روشن کردن کامپیوتر ذهنتان است. هنگامی که شما یک نفس عمیق بکشید، هوای پاک، باعث می شود همه چیز واضح تر باشد.



شارژ سریع موبایل