نازنین نظریان جامی پنجشنبه ۴ دی ۱۳۹۳ - ۰۴:۰۰

کاج مطبق یکی از راه های بالابردن کیفیت هوای داخل منزل و همچنین کاهش آلودگی هوا ،استفاده و نگهداری از گیاهان و گل های آپارتمانی است در این میان کاج مطبق علاوه بر این کار جلوه زیبایی نیز به فضای منزل میدهند .

کاج مطبق نوعی کاج سوزنی است از خانواده اشکوبیان ،اشکوبیان درختان همیشه سبزی هستند از راسته کاجیان . زیستگاه اصلی کاج مطبق جزیره نورفولک استرالیاست .رشد آن درمحیط طبیعی زیاد است ،احتیاج به اکسیژن فراوان دارد و درجه حرارت بالا را نیز تحمل نمی کند.

کاج مطبق که جزء گیاهان تزیینی محسوب می شود ،آب و هوای معتدل سازگار است و در چنین آب و هوایی بدون آنکه گیاه دچار افتادگی برگ شود ادامه حیات می دهد. خاک مناسب کاج مطبق عبارت است از ترکیبی از کوکوپیت(ریشه پرور)که باعث توسعه ریشه می شود . همچنین ویپت ماس (خزه لوش ) که باعث سبز شدن برگ ها می شود.

 

نگهداری کاج مطبق:

برای آبیاری آن نیز به یاد داشته باشید که در تابستان هفته ای دوبار و در زمستان هفت یا 10 روز یک بارآبیاری کنید .خاک را همیشه مرطوب نگهدارید. برای طراوت هرچه بیشتر این گیاه و سبزماندن برگ های زیبای آن لازم است روزی یک بار با آب پاش برگ های بالایی آن را مرطوب کنید. تکثیر کاج مطبق در خانه بسیار مشکل و گاهی ناممکن است برای تکثیر از بذر یا قلمه استفاده می شود که البته قلمه باید از انتهای ساقه گیاه باشد، در غیر این صورت گیاه حاصل کج در می آید .

در نوک این کاج ساقه فوقانی قرار دارد که به صورت عمودی و رو به بالاست اگر این ساقه آسیب ببیند یا قطع شود چند ساقه دیگر در محل بریدگی به وجود می آید که برای تکثیر می توان از آنها استفاده کرد البته قلمه را باید با استفاده از هورمون ریشه زا مثل اسید ایندول بوتریک ریشه دار کرد.



شارژ سریع موبایل