سعیده حقیق پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۰

حس و حال شما در کلاس یوگا و بعد از آن تا حد زیادی نشات گرفته از عادات غذاییتان می باشد. این مقاله به شما نکاتی را می آموزد که با استفاده از آن بتوانید نهایت استفاده را از تمرینات یوگا ببرید.

قبل از شروع تمرینات خود را مقوی کنید

از میوه های خشک شده مثل زردآلو و یا خرما استفاده کنید. خیلی راحت، آن ها را در گوشه ای از کیفتان قرار دهید و قبل از شروع کلاس چند عدد خرما و یا پر خشک شده ی هلو و یا زردآلو بخورید.

موز نیز یکی از منابع سرشار انرژیست که هم راحت خورده می شود و هم آسان حمل می شود.کربوهیدرات پیچیده ای که در موز وجود دارد انرژی زیادی به شما می دهد. همچنین پتاسیم موجود در موز سبب تنظیم میزان آب بدن می شود.

 

سه راه تقویت بدن قبل از شروع یوگا

 

به اندازه کافی مایعات بنوشید

تعرق و تنفس باعث از دست دادن آب بدن می شود، بنابراین آب و یا جوشانده گیاهی مصرف کنید تا بدنتان آب کافی داشته باشد. اگر معمولا حین یوگا احساس تشنگی و یا گرسنگی می کنید، ایده خوبی است که قبل از کلاس میوه های غنی از آب مثل خربزه و یا طالبی مصرف کنید و یا یک بطری آب کوچک در دسترستان قرار دهید. فقط حواستان باشد در مصرف مایعات زیاده روی نکنید چرا که مصرف بیش از حد آب قبل و یا مابین حرکات ورزشی باعث ایجاد نفخ و یا قولنج می شود.

 

سه راه تقویت بدن قبل از شروع یوگا

 

 به تقویت عضلاتتان اهمیت دهید

همه چیزهایی که پس از تمرینات ورزشی می خورید بر حس وحالتان در ادامه روز تاثیر می گذارد. مصرف پروتئین پس از تمرینات ورزشی مثل وزنه برداری و حتی یوگا می تواند به سلامت عضلات کمک بزرگی بکند. خوردن یک میان وعده ساده که شامل پروتئین و کربوهیدرات باشد مثل شیر کاکائو یا کره بادام زمینی بهمراه تکه نانی که سرشار از فیبر باشد را فراموش نکنید و یا می توانید برای ناهار سالادی درست کنید که سرشار از پروتئین باشد.

 

سه راه تقویت بدن قبل از شروع یوگا



شارژ سریع موبایل