ندا نیک روش يكشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰

مواد لازم:
 

كدو حلوایی                                    300 گرم، مكعبی خردشده

پیاز                                              یك عدد، متوسط

سیب‌زمینی                                   یك عدد، متوسط

هویج                                            یك عدد، متوسط

آب مرغ (استاك مرغ)                       یك لیتر

پودر پاپریكا                                    یك قاشق مرباخوری

روغن زیتون                                    سه قاشق غذاخوری

آب لیموی تازه                                یك قاشق غذاخوری

زردچوبه، نمك و فلفل                       به میزان لازم

خامه صبحانه و جعفری                    برای تزئین


روش تهیه:
 
1. پیاز، سیب‌زمینی و هویج را نگینی خرد كنید و كنار بگذارید. پیاز را با روغن‌زیتون كمی تفت دهید تا نرم و سبك شود. كدو حلوایی، سیب‌زمینی و هویج را همراه پودر پاپریكا، زردچوبه، نمك و فلفل به پیاز اضافه كنید و سه دقیقه تفت دهید.

2. آب مرغ را به مواد بالا اضافه كرده و 45 دقیقه اجازه دهید سوپ بپزد و سبزیجات خوب نرم شوند. سوپ را با بلندر یا دستگاه غذاساز پوره كنید.

3. پتاژ (سوپ پوره شده) را دوباره داخل دیگ بریزید و پنج دقیقه دیگر حرارت دهید تا آب اضافی آن تبخیر شود و بعد آب لیمو را اضافه كنید. همان‌طور كه در تصویر می‌بینید پتاژ در خود كدوحلوایی سرو شده است. برای این منظور، یك كدو حلوایی كوچك را از وسط به دو نیم تقسیم و پس از بخارپز كردن، پتاژ آماده شده را درون آن ریخته و با خامه و جعفری سرو كنید.

4. كدو حلوایی، یك میوه جالیزی خوشمزه و پرخاصیت سرشار از بتاكاروتن، ویتامین C، ویتامین E و آنتی‌اكسیدان است، یعنی با وجود موارد یاد شده از بروز سرماخوردگی، آنفلوآنزا، بیماری‌های قلبی، سرطان، آب مروارید، فشار خون بالا، سنگ كلیه و افسردگی جلوگیری می‌كند.

5. برای خرید كدو حلوایی، كدویی را انتخاب كنید كه زدگی نداشته و پوست و گوشت سفتی داشته باشد. كدو را در جای خشك و خنك (خارج از یخچال) دور از آفتاب می‌توانید به مدت طولانی نگهداری كنید. زمانی كه كدو را به اندازه مصرف برش زدید و مقداری از آن باقی ماند، بدون آنكه تخم كدو را از داخل آن خارج كنید سرش را با پلاستیك فریزر بپوشانید و داخل یخچال بگذارید. شما حتی می‌توانید علاوه بر اینكه كدو را كنار غذا و داخل سوپ استفاده می‌كنید، آن را بخار پز كرده و حداكثر تا یك ماه در فریزر نگهداری و مصرف كنید.



شارژ سریع موبایل