امین شجاعی پنجشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۰

12. كدو، بادمجان و قارچ

٤ عدد كدو و ٤ عدد بادمجان را مكعبی درشت خرد كنید، 2 عدد پیاز خلالی شده را در كمی روغن تفت دهید تا نرم شود، قارچ را دو نیم كنید و همه مواد را با نمك،فلفل، زردچوبه و یك عدد سیر له شده مخلوط كنید. مقداری جعفری خرد شده و یك عدد گوجه فرنگی حلقه شده را هم اضافه كنید و مواد را به تعداد مورد نظر تقسیم كنید و داخل فویل بپیچید.

 

غذاهای فویلی مخصوص پیک نیک (2)

 

مدت پخت: ١٥ دقیقه

 

13. كالزون تن ماهی

٣٠٠ گرم خمیر نانوایی را به شش قسمت جدا كنید و روی فویل با قطرحدود یك سانتی متر پهن كنید. یك عدد كنسرو تن ماهی را با ٢٠٠ گرم ذرت كنسروی و سه قاشق غذاخوری سس مایونز، نمك، فلفل و ٥ ساقه پیازچه خرد شده مخلوط كنید و روی هر خمیر سه قاشق از مخلوط بگذارید. لبه های خمیر را جمع كنید طوری كه حفره ای نداشته باشد. فویل را جمع کنید و روی آتش بگذارید.

مدت پخت: 25 دقیقه

 

14. مرغ ، آویشن و سیب‌زمینی

6 تكه مرغ را به مدت دو ساعت در مخلوط پیاز رنده شده، یک قاشق غذاخوری آب‌لیمو ترش،مقداری  پودر آویشن، سه قاشق غذاخوری ماست قرار دهید تا مزه‌دار شود. برای هر نفر یك عدد سیب زمینی متوسط و نیمی از یك فلفل دلمه‌ای متوسط را به قطعات درشت ببرید و  با نمك ، فلفل و پودر آویشن مخلوط  كنید. سه عدد پیاز را هم خلالی كنید و به روغن زیتون یا هر روغن گیاهی موردعلاقه‌تان آغشته كنید. روی فویل حدود دو قاشق پیاز و  یك عدد سیب‌زمینی بریزید و بعد تكه‌های مرغ را بگذارید.

 

غذاهای فویلی مخصوص پیک نیک (2)

 

مدت پخت: 25 دقیقه

 

15. سبزیجات مخلوط

200 لوبیا سبز خرد شده،200 گرم قارچ،200 گرم ذرت كنسروی،200 گرم نخودسبز كنسروی، یك عدد فلفل دلمه‌ای خرد شده را با 100 گرم كره نرم شده،یك قاشق غذاخوری سس مایونز،نمك، فلفل سیاه و آب لیمو ترش مخلوط كنید. مواد را داخل فویل قرار دهید و خوب بپیچید.

مدت پخت: 10 دقیقه

 

غذاهای فویلی مخصوص پیک نیک (2)

 

16. بیف با سس و قارچ

نیم كیلو گوشت گوساله را خلالی برش دهید و با 2 عدد پیاز خلالی و 2 قاشق كره تفت دهید تا كمی رنگش عوض شود. بعد نیم كیلو قارچ را از وسط دو نیم كنید و به گوشت و پیاز اضافه كنید. برای تهیه سس 2 قاشق غذاخوری آرد سفید را در ١٠٠ گرم كره تفت دهید تا  آرد كمی كرم رنگ شود.

بعد یك لیوان شیر را آرام آرام به آرد اضافه كنید و مدام هم بزنید تا آرد در شیر حل شود و مراقب باشید آرد گلوله نشود. بعد از اینكه سس به غلظت رسید از روی حرارت بردارید. نمك و فلفل سیاه نیمكوب را با پودر سیر و پودر آویشن را به آن اضافه  و همه مواد را با هم مخلوط كنید و به تعداد افراد تقسیم كنید سپس روی فویل بریزید. همچنین روی همه مواد یك برش نان تست یا نان باگت بگذارید و فویل را ببندید. حتما فویل را از سمت بیف روی آتش قرار دهید و ٥ دقیقه آخر برگردانید تا نان هم كمی برشته شود.

مدت پخت: ٢٥ دقیقه

 

17. مرغ،میگو و ذرت مكزیكی

نیم كیلو میگوی پاك كرده و نیم كیلو فیله ماهی را با 2 عدد فلفل دلمه‌ای قرمز خرد شده، نمك،فلفل سیاه و زردچوبه مخلوط كنید. یك قاشق غذاخوری سس گوجه فرنگی تند را همراه 2 عدد گوجه فرنگی نگینی خرد شده و پیاز نگینی مخلوط كنید و  روی فویل بریزید. مقداری از مخلوط مرغ و میگو و فلفل هم روی آن بریزید و در انتها 3 قاشق سوپخوری ذرت شیرین كنسروی را با كره و نمك فلفل مخلوط كنید و روی بقیه مواد بریزید. این خوراك را  با جعفری، گشنیز و پیاز ساطوری شده میل كنید.

مدت پخت: 20 دقیقه

 

18. سیب زمینی و سس سفید

6 عدد سیب زمینی درشت را با پوست كاملا بشویید و به ضخامت حدود یك سانت روی آن را برش دهید. داخل آن را با چاقو دوسه تا حفره عمیق ایجاد كنید تا برای سس‌ها جای خالی داشته باشید.

یك قاشق غذاخوری خامه كم چرب ، 2 قاشق سوپخوری سس مایونز ، نمك ، فلفل سیاه و پودر سیر را با هم مخلوط كنید و داخل حفره های  روی سیب‌زمینی بریزید و درب آن را بگذارید و داخل فویل بپیچید.

مدت پخت: 15 الی 20 دقیقه

 

19. همبرگر فلفل دلمه ای

700 گرم گوشت چرخ كرده را با یك عدد پیاز درشت رنده شده و نمك و فلفل سیاه مخلوط كنید و ورز دهید تا  كاملا حالت چسبندگی پیدا كند.مخلوط را به 6 قسمت تقسیم كنید و كف دست یا روی فویل آن را گرد پهن كنید. 2 عدد فلفل دلمه‌ای را هم حلقه كنید و روی همبرگر ها قرار دهید و فویل را ببندید. 

مدت پخت: 10 دقیقه

 

20. مرغ و سبزیجات

برای مزه دار كردن مرغ از انواع سس های متنوع می‌توانید استفاده كنید، مخلوط سس مایونز و سیر رنده شده طعم بی نظیری به مرغ برشته می دهد.دو حبه سیر را رنده ریز كنید و با دو قاشق سوپخوری سس مایونز، یك قاشق غذاخوری سس فلفل  را با یك قاشق غذاخوری سس خردل مخلوط كنید و تكه‌های مرغ را كاملا به سس ها آغشته كنید.

قارچ دو نیم شده، كلم بروكلی خرد شده، نخودسبز و ساقه های نازك كرفس خرد شده را هم با نمك و فلفل و كمی آب لیمو مخلوط كنید و روی فویل بچینید و مرغ‌ها را روی آن قرار دهید. حتما فویل را از روی مرغ ها روی آتش قرار دهید.

مدت پخت: ٢٠ دقیقه

 

21. سیب زمینی پیازچه

 

غذاهای فویلی مخصوص پیک نیک (2)

 

یك بسته ١ كیلویی سیب زمینی نیمه سرخ شده،٢٠٠ گرم پنیر پیتزا رنده شده، 2٠٠ گرم پیازچه خرد شده ،كمی كالباس گوشت نگینی خرد شده،نمك ، فلفل سیاه و پودر آویشن را باهم مخلوط كنید. تقسیم كنید و داخل فویل بپیچید.

مدت پخت: 20 دقیقه

 

22.  ماهی ،لیمو  با خرفه

 

غذاهای فویلی مخصوص پیک نیک (2)

 

6 عدد فیله ماهی را باكمی نمك ، فلفل سیاه و زردچوبه مزه‌دار كنید؛ 3عدد پیاز متوسط و 3عدد لیمو را ورقه ورقه كرده و روی هر فویل سه چهار ورقه  بچینید. بعد ماهی را روی لیمو و پیاز بگذارید و چند برگ ریحان تازه یا هر سبزی دیگری كه دوست دارید و گوجه گیلاسی و تخم خرفه روی آن بریزید.

مدت پخت: 25 دقیقه



شارژ سریع موبایل