سارا قاسمی جمعه ۴ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰

مارشمالو را در مغازه ها زیاد دیده اید ولی شاید تا کنون اسم آن را نمی‌دانستید مارشمالو خوراکی محبوب بچه‌ها و بزرگترهاست.

پاستیل پفی، پف‌نبات یا مارشمالو (Marshmallow)، یک دسر فرانسوی است که حالت نرمی دارد و در دهان به راحتی آب می‌‎شود. این آب‌نبات نرم از مخلوط ژلاتین و سپیده تخم مرغ و شکر یا شیره نشاسته تهیه می‌‌شود و بافتی اسفنجی داردو آن را می‌‎توان با اسانس‎‌ها و پودر آجیل‎های متنوع باسلیقه خودتان آماده کنید.

 

مارشمالو چیست؟ (Marshmallow)

 

زمان پخت مارشمالو بیش از یک ساعت است. مسلماً در یک مهمانی خودمانی، خوردن دسر خوش‌طعمی که خود شما درست کردید، بیشتر می‌‎چسبد.

لازم به ذکر است؛ برای تست اینکه آیا شربت مارشمالو آماده است یا نه کمی از آن را بین دو انگشت خود گذاشته و انگشت خود را باز و بسته کنید، اگر حالت موم مانند داشت و کش آمد؛ شربت شما آماده است. برای تهیه این شیرینی باید به نکات مهم و ریزه‌کاری‌ها توجه کرد تا نتیجه مورد قبول باشد.

مارشمالو حاوی 2415 کیلوکالری انرژی، 8. 5 گرم پروتئین، 2.5 گرم فیبر رژیمی، 31 گرم چربی، 15 گرم چربی اشباع‌شده و 69 گرم کربوهیدرات دارد.

 

توجه:

در شیرینی‌پزی امروز به جای خامه از فوندانت برای تزیین کیک‌های عروسی و تولد استفاده می‌کنند. خمیر فوندانت بر اساس مارشمالو درست می‌شود.

بنابراین پیشنهاد می‌کنم حتماً یکی از دو روشی که در این مطلب آورده‌ایم را امتحان کنید تا موقعی که مطالب خمیر فوندانت و تزئین کیک را مطالعه می‌کنید و می‌خواهید اجرا کنید مرحله اولیه را گذرانده باشید و کار برای شما راحت‌تر شود.

مسلماً از این که کیک تولد را خودتان به زیبایی تمام درست کنید اطرافیانتان شگفت‌زده خواهند شد.



شارژ سریع موبایل