میترا جلالی شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۰

زیبایی و چیدمان سفره به مزه غذا هم کمک می‌کند مسلماً دوست دارید تا برای مهمانانتان سفره ای زیبا بچینید و یا حتی در یک شب عاشقانه بین شما و همسرتان. این مطلب به شما کمک می‌کند تا یک تزئین زیبا و شیک برای سالاد الویه یا هر سالاد مشابه آن را داشته باشید که با دنبال کردن عکس‌ها و توضیحات به راحتی می‌توانید آن را اجرا کنید.

 

 تزئین سالاد به شکل گل لاله
 

ابتدا به تعداد مهمانانتان گوجه انتخاب کنید. اگر تعداد مهمانانتان زیاد است بهتر است همه گوجه‌ها را در یک ظرف نچینید و آن‌ها در دو یا سه ظرف قرار دهید. بهتر است در هر ظرف بیشتر از 15 گوجه نباشد. دقت کنید گوجه‌ها در عین رسیده بودن کمی هم سفت باشند اگر گوجه‌ها سفت نباشند حین کار له می‌شوند. همگی را در حد امکان به یک اندازه و در سایز متوسط یا کوچک انتخاب کنید.

 

با یک چاقوی کوچک و نوک‌تیز مطابق شکل به گوجه‌ها برش دهید. برش‌ها نباید خیلی عمیق باشند.

 

 تزئین سالاد به شکل گل لاله
 

قسمت‌های برش زده شده را به دقت جدا کنید.
 

 تزئین سالاد به شکل گل لاله
 

با یک قاشق (ترجیحاً کوچک) محتویات گوجه‌ها را خالی کنید.

 

 تزئین سالاد به شکل گل لاله
 

می توانید به جای قاشق از وسیله مخصوص استفاده کنید.

 

 تزئین سالاد به شکل گل لاله
 

حال از سالاد آماده‌شده داخل گوجه‌ها بریزید سعی کنید سالاد تنها داخل حفره ایجادشده را پر کند وگرنه نمای خوبی نخواهد داشت.

 

 تزئین سالاد به شکل گل لاله

 
 تزئین سالاد به شکل گل لاله
 

تعدادی پیازچه (بسته به سلیقه خودتان) را پاک‌کرده و با برگ بشویید و در سبد بگذارید تا آب اضافی آن گرفته شود سپس آن‌ها را داخل ظرف مورد نظر بچینید و گوجه‌های آماده‌شده را روی آن قرار دهید تا به شکل یک دسته گل لاله در آید. می‌توانید از حلقه‌های خیار و دانه‌های نخود سبز هم برای تزئین (مثل شکل زیر) استفاده کنید.

سالاد شما به شکل گل لاله آماده است می‌توانید آن را برای مهمانانتان برده و با هنرنمایی خود آنان را شگفت‌زده کنید.



شارژ سریع موبایل