امین شجاعی جمعه ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰

بلواسکای به معنای آسمان آبی در واقع نوعی از طعم و رنگ در صنعت امروزه دسر و به خصوص بستنی است که با طعم وانیل و نوعی رنگ آبی که می‌توان به آن آبی آسمانی تیره گفت تهیه می‌شود. معمولا اکثر رنگ‌های آبی رنگی تمایل به فیروزه‌ای دارند. سیروپ شکلات به ما کمک  می‌کند تا این رنگ را به رنگ اصلی بلواسکای تبدیل کنیم.
 

مواد لازم:

زرده تخم‌مرغ: 6 عدد

شیر: 400 میلی‌لیتر

خامه صبحانه: 300 گرم

شكر: 250 گرم

پودر ژلاتین: 4 قاشق سوپخوری

آب سرد: یك دوم پیمانه

رنگ آبی خوراکی: چند قطره

سیـروپ شکلات: دو قاشق سوپخوری

وانیـــل: یك دوم قاشق چایخوری


روش تهیه 

1. ابتدا شكر، زرده‌های تخم‌مرغ و وانیل را داخل قابلمه‌ای لعابی یا استیل ریخته با همزن دستی آنها را مخلوط می‌كنیم؛ سپس شیر را آرام آرام ریخته و هم می‌زنیم و مواد را روی حرارت ملایم گذاشته و مدام هم می‌زنیم تا كرم به جوش آید. وقتی به نقطه جوش رسید فورا آن را از روی حرارت برمی‌داریم و كنار می‌گذاریم تا سرد شود

2. خامه را داخل کاسه‌ای گود می‌ریزیم، با رنگ آبی و سیروپ شکلات مخلوط می‌کنیم و کرم را آرام آرام به خامه اضافه کرده و با همزن دستی هم می‌زنیم تا مواد صاف و یکدست شود. پودر ژلاتین را روی آب سرد پاشیده روی حرارت ذوب می‌كنیم و داخل كرم می‌ریزیم. همیشه به این نكته دقت می‌كنیم كه كرم و ژلاتین هیچكدام داغ نباشند

3. بهترین زمان اضافه كردن موقعی است كه ژلاتین و كرم هر دو حرارت خود را از دست داده باشند. کرم را از صافی گذرانده و داخل قالب می‌ریزیم و به مدت 6 ساعت داخل یخچال می‌گذاریم تا خودش را بگیرد. بهتر است برای این کار قالب را حتما با اسپری روغن چرب کنیم.

نکته: من برای تزیین این دسر از اسپری آبی صدفی و ورق طلایی استفاده کرده‌ام. برای براق‌تر کردن روی کار می‌توانیم از اکلیل و شکرهای خوراکی آبی نیز استفاده کنیم.



شارژ سریع موبایل