امین شجاعی دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰

تهیه بسیاری از کیک های عجیب و غریبی که عکس آنها را در بروشورهای تبلیغاتی و یا پشت ویترین مغازه‌ها می بینیم، آن قدرها که ما فکر می کنیم و درست کردن آنها به تخصص خاصی که فقط تنها عده ای از پس آن بر آیند،نیاز ندارد. کافی است علاقه و اشتیاق کافی برای یادگیری داشته باشید و تمرین کنید .فقط همین

مطمئن باشید شما هم میتوانید از معروفترین قنادها هم بهتر کیک بپزید و تزیین کنید. در این مطلب قدم به قدم پخت کیکهای رسمی که با خمیر فوندانت روکش و تزیین میشوند را به شما آموزش داده ایم. با ما همراه باشید.


مواد لازم

6 عدد تخم مرغ

4 /1 ق چ وانیل

230 گرم شکر

6 ق س آب گرم

2 ق س روغن مایع

2 ق س بیکینگ پودر

250 گرم آرد

به میزان لازم خمیر فوندانت

2 پیمانه خامه فرم گرفته

1 پیمانه آبمیوه دلخواه


طرز تهیه:

1. ابتدا فر را با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن كنید . سفیده و زرده  تخم مرغها را از هم جدا كنید . سفیده ها را در یک ظرف مناسب با نیمی از شكر مخلوط کرده ، هم بزنید تا حجم آن دو برابر شود و فرم بگیرد. زرده ها را با باقیمانده شكر و وانیل  در یک ظرف دیگر خوب مخلوط کنید تا كرم رنگ و كشدارشود. آب گرم را هم بتدریج به آن اضافه کنید.

2. حالا مخلوط زرده و مخلوط سفیده را در یک ظرف با هم مخلوط كنید و آنها را به حالت دورانی هم بزنید تا پف سفیده ها نخوابد. آرد و بیکینگ پودر را كه از قبل با هم الک کرده  بودید به مخلوط تخم مرغها اضافه كنید. در آخر روغن مایع را هم بیفزایید.

3. اکنون مواد را در قالب 30 سانتی كه كف آن را با كاغذ روغنی پوشانده و دیوارههای آن را با روغن چرب كرده اید بریزید،  سپس آن را در فر به مدت 1 ساعت قرار دهید تا کیک پخته شود.

4. بعد از اینکه کیک پخت، کمی صبر کنید تا كیك درون قالب خنك شود، سپس آن را از قالب جدا كنید. كیك را به صورت افقی برش دهید، طوریکه به 2 یا 3 لایه تقسیم شود. روی هرلایه را با مقداری آبمیوه مورد نظرتان مرطوب كنید، سپس با خامه فرم گرفته تمام سطح و دیواره های كیك را بپوشانید

5. حالا خمیر فوندانت را روی سطحی كه به پودر قند  آغشته کردید، به كمك وردنه باز كنید
 

آموزش مرحله به مرحله تزیین کیک با خمیر فوندانت


6. خمیر باز شده را بلند كرده و روی كیك بیندازید.اضافه های خمیر را از دور كیك ببرید و سطح خمیر روی کیک را صاف كنید
 

آموزش مرحله به مرحله تزیین کیک با خمیر فوندانت


7. باقیمانده خمیر را جمع كرده، آن را با وردنه باز كنید و سپس آن را روی قالب سیلیكونی پهن كنیدو خوب روی قالب صاف كنید تا فرم قالب را به خود بگیرد
 

آموزش مرحله به مرحله تزیین کیک با خمیر فوندانت


8. اضافههای خمیر را بریده و از آنها برای تزیین حاشیه دور كیك استفاده كنید
 

آموزش مرحله به مرحله تزیین کیک با خمیر فوندانت


9. این نوار حاشیه را با آب یا خامه دور كیك بچسبانید. حتما با یك قلم مو پودر قندهای اضافی را از سطح خمیر پاك كنید. کیک شما آماده است

 

آموزش مرحله به مرحله تزیین کیک با خمیر فوندانت


خمیر فوندانت

مواد لازم

450 گرم پودر قند  

3 ق چ پودر ژلاتین   

3 ق س آب

2 ق چ گلوكز مایع  

1 ق س روغن جامد یا 2 ق چ گلیسیرین

1/4 ق چ اسانس

رنگ خوراکی به میزان لازم


طرز تهیه:

1. ابتدا در یک ظرف مناسب پودر ژلاتین را با آب مخلوط كنید و آن را به روش حرارت غیرمستقیم (بخار كتری) ذوب كنید. پودر قند الك شده را در یک كاسه مناسب بریزید و مركز آن را گود كنید، سپس ژلاتین ذوب شده، گلوكز و گلیسیرین را در مركز آن بریزید و مواد را باقاشق خوب هم بزنید تا به خورد هم بروند.

2. خمیر را خوب ورز دهید. اگر خمیر شما کمی حالت چسبندگی داشت، با مقداری آرد آن را از حالت چسبندگی خارج کنید. حالا رنگ و اسانس را در این مرحله به خمیر اضافه کرده و خوب با خمیر مخلوط کنید.

3. خمیر آماده شده را در یک كیسه فریزر قرار دهید تا  خشك نشود. اگر خمیر شما سفت شد،  10 ثانیه آن را در مایكروفر بگذارید تا كمی نرم شود.

4. موقع استفاده از خمیر، آن را با وردنه به اندازه سطح و دیوارههای كیك تان باز كنید.



شارژ سریع موبایل