امین شجاعی شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰

یکی از موادی که به کیکمان طعم خوبی می دهد، پرتقال است. امروز طرز تهیه کاپ کیک پرتقال را به شما آموزش می دهیم که یک کرم وانیلی در روی آن، طعم حیرت انگیزی به آن بخشیده است.

 

مواد اولیه :

آرد 2لیوان

شکر 1لیوان

تخم مرغ 2عدد

کره نصف لیوان

بیکینگ پودر 2قاشق چایخوری

نمک 1چهارم قاشق چایخوری

آب پرتقال 1چهارم لیوان

شیر نصف لیوان

پوست پرتقال (تلخی گرفته شده) 1قاشق غذاخوری

اسانس وانیل 1تا2قطره

 

مواد کِرِم مخصوص :

پنیر خامه ای 1سوم لیوان

پودر قند 2لیوان

عسل 2قاشق چایخوری

کره 2قاشق غذاخوری

اسانس وانیل 1تا2قطره

نمک 1هشتم قاشق چایخوری

 

طرز تهیه :

1. ابتدا تخم مرغ و کره را در دمای اتاق قرار دهید تا با محیط هم دما شوند.کره نرم شده و شکر را مخلوط کرده و با همزن به خوبی یکنواخت کنید و بعد تخم مرغها و اسانس وانیل را اضافه کرده و به خوبی مواد را مخلوط کنید.پوست پرتقال تلخی گرفته شده را رنده زده و به مواد اضافه کنید و کمی هم بزنید

2. آرد،بیکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط کرده و مواد را 2تا3بار الک کنید تا هوا خورده و سبک شوند.شیر و آب پرتقال را به مواد اولیه(شکر و تخم مرغ)اضافه کرده و باز با همزن بزنید .همین طور که خمزن روشن است آرد را کم کم به مواد اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا یکدست شوند.

3. قالب مناسب یا کاغذهای مخصوص کاپ کیک را چرب کرده و داخل هر کدام را تا نیمه یا 2سوم آن پر کنید و آن را داخل فری که از قبل با دمای 180درجه داغ شده است به مدت 15تا25دقیقه قرار دهید تا کیک کاملا پخته و رنگ آن طلایی شود.


طرز تهیه کِرِم مخصوص:

1. پنیر خامه ای و نمک را با هم مخلوط کرده و با چنگال به خوبی هم بزنید تا کمی نرم شوند.کره را که از قبل به دمای محیط رسیده است به آنها اضافه کرده و مواد را با همزن به خوبی مخلوط کنید.عسل و اسانس وانیل را اضافه کرده و مواد را مخلوط کنید.

2. همزن را خاموش کرده و پودر قند را کم کم به مواد اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید و در پایان همزن را روشن کرده و مواد را آنقدر بزنید تا حالت کِرِم مانند بگیرند.

3. وقتی کاپ کیک آماده شد آنها را کنار بگذارید تا خنک شوند سپس روی آنها مقدار خیلی کمی کره بمالید و از کِرِم مخصوص روی آنها بریزید و برای سرو اماده کنید.



شارژ سریع موبایل