عادل مسعودی جمعه ۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰

كُمپیر یا همان سیب‌زمینی شكم‌پر یكی از معروف‌ترین فست‌فودهای تركیه‌ای است. سیب‌زمینی‌ها را تنوری می‌كنند و فضای داخل آن با انواع و اقسام مخلفات خوشمزه از سبزیجات مختلف مثل نخود، ذرت و كلم قرمز گرفته تا سوسیس و كالباس و پنیر پر می‌كنند. البته بستگی به ذائقه و انتخاب شما هم دارد. همه را داخل سیب‌زمینی می‌ریزند و سرو می‌كنند.


مواد لازم برای یك نفر:

1 عدد سیب‌زمینی درشت

1 ق‌س كره

3 ق‌س پنیر موتزارلا، چدار یا پارمسان رنده شده

نوك ق‌چ نمك

مواد لازم برای داخل سیب‌زمینی

2 ق‌س زیتون حلقه شده سبز یا سیاه یا هر دو

1 عدد هویج (آب‌پز نگینی یا رنده شده)

2 ق‌س نخود سبز پخته

2 ق‌س دانه ذرت كنسروی

2 ق‌س خیارشور (رنده شده یا نگینی)

100 گرم كالباس (دلخواه، رشته‌ای خرد شود)

2 ق‌س كلم بروكلی آب‌پز (ریزشده)

 

 كُمپیر؛ معروف ترین فست فود ترکیه ای


طرز تهیه:

1. داخل سیب‌زمینی را با چنگال چند سوراخ ایجاد كنید و آن را در فر یا مایكروفر بپزید. اگر می‌خواهید سیب‌زمینی را در فر بپزید از یك ربع قبل فر را با دمای 220 درجه سانتی‌گراد روشن كنید تا گرم شود، سپس سیب‌زمینی را داخل فر روی سینی قرار دهید.

زمان لازم برای پخت بستگی به اندازه سیب‌زمینی دارد ولی حدود 40 تا 50 دقیقه زمان می‌برد.اگر عجله دارید می‌توانید سیب‌زمینی را در مایكروفر بپزید. پخت سیب‌زمینی درشت در مایكروفر 20 دقیقه با حداكثر دما طول می‌كشد.

2. بعد از اینكه سیب‌زمینی پخت، روی آن با چاقو دو تا قاچ بزرگ  ایجاد كنید، سپس با چنگال گوشت پخته داخل سیب‌زمینی را بتراشید و همزمان له كنید. كره و پنیر را هم در همین مرحله اضافه كرده و مرحله له كردن را ادامه دهید. نمك را هم فراموش نكنید. بعد از اینكه سیب‌زمینی داخل پوسته به شكل پوره درآمد، شروع به ریختن مواد داخل سیب‌زمینی كنید. که قبلا  همه آنها رابا هم مخلوط کرده اید.



شارژ سریع موبایل