سمیه قاسمی چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۰

برنج سیاه نوع دیگری از خانواده غلات است و در چین و ایتالیا، کاشت و تولید می شود. در مناطق کمی رشد می کند، چرا که نوع نادری از برنج است و نوعی برنج ممنوع در چین باستان بوده است و مصرف آن توسط مردم مجار نبوده است. برنج سیاه، امروزه در بازارهای بین المللی مواد غذایی، به جز استرالیا وچین در اروپا و آمریکا نیز مصرف می شود.

برنج سیاه اندونزی با برنج سیاه تایلند دو نوع مختلف اند. برنج قهوه ای دارای یک طعم ملایم است و برنج سیاه دارای عطر و طعم مشابه برنج سفید است و هنگامی که پخته شد، رنگ آن تبدیل به ارغوانی تیره می گردد.

 

برنج سیاه را از کجا می توان خرید؟

برنج سیاه، جزء غذاهایی است که به راحتی و به طور گسترده در دسترس نیست، مانند برنج سفید و قهوه ای مصرف نمی شود. در فروشگاه های مواد غذایی بزرگ فروخته می شود و در بازارهای بزرگ و از سایت های خرید آنلاین و محصولات طبیعی می توان سفارش داد.

 

برنج سیاه چگونه مصرف میشود؟ ترفندهای پخت آن چیست؟

بدلیل اینکه ساختار آن فاقد گلوتن است، در کیک و شیرینی های ساخته شده با برنج سیاه و سفید در چین از آن استفاده می شود، درست مثل برنج سفید پخته می شود.

سوپ مرغ و سوپ سیب زمینی در چین نیز با برنج سیاه پخته می شود که رایج ترین شکل مصرف آن است. برنج سیاه را با آب فراوان باید برای مدت زمان طولانی تری پخت زیرا سخت تر از برنج سفید است.

 

ویتامینها و مواد معدنی موجود در برنج سیاه کدامند؟

جزء مواد غذایی فوق العاده جهان مانند: برنج سیاه، برنج سفید و برنج وحشی، سرشار از آنتی اکسیدان است که در برابر بیماری و پیری انسان را محافظت می کند. به همان مقدار برنج سفید، آهن، فیبر، کربوهیدرات و پروتئین دارد و حاوی سطح بالایی از منیزیم و روی است. علاوه بر محافظت از قلب و بسیار غنی از ویتامین E،B1، B2 است که پشتیبانی از بازسازی سلول ها را بر عهده دارد.



شارژ سریع موبایل