سمیه قاسمی چهارشنبه ۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰

ارباریو برنج، یکی از اصل ترین برنج های ایتالیایی است که دانه های آن کمی گرد و کوتاه تر هستند. ساختار دانه ها براق و نیمه شفاف اند و در مقایسه با سایر انواع برنج، چاق و چله تر هستند. یک نقطه سفید رنگ رنگ در وسط دانه های این نوع برنج وجود دارد و با اینکه کوتاه تر از برنج های معمولی هستند اما از نظر عرضی جزء برنج های معمولی قرار دارد. برنج ارباریو به جز دره پو در ایتالیا، در ژاپن نیز تولید می شود و سرشار از نشاسته است.

 

برنج آرباریو در چه مکان هایی به فروش می رسد؟ و چگونه نگهداری می شود؟

برنج ارباریو را می توان به راحتی برنج دانه بلند به دست آورد. در بازار های لوکس، مراکز خرید و مغازه های مواد غذایی معمولا به صورت بسته بندی شده و یا کیلویی می توانید اقدام به تهیه این نوع برنج بنمایید.

برنج ارباریو را از سوپر مارکت های بزرگ فروش مواد غذایی وارداتی و یا از سایت های فروش مواد غذایی نیز می توانید خریداری کنید. طراوت و تازگی برنج ارباریو را می تواند تا مدت دو سال در بسته بندی وکیوم حفظ کنید. اما بعد از باز شدن بسته بندی این نوع برنج، باید در جای خشک و خنک نگهداری شود.

 

استفاده از برنج ارباریو چگونه است؟ ترفندهای مصرف آن چیست؟

برنج ارباریو به طور گسترده در غذاهای ایتالیایی استفاده می شود اما در غذاهای دیگر ملل نیز مصرف می گردد. به خصوص قوام نرم و خامه ای شکل آن را از برنج های دیگر ایتالیایی جدا کرده و برنجی شناخته شده است. برنج ارباریویی که برای تهیه ریزوتو استفاده میشود تا زمانی که رنگ آن شفاف شود باید تفت داده و برشته شود تا به خوبی مورد استفاده قرار گیرد و نتیجه مطلوبی داشته باشد. هنگامی که در حال تفت دادن برنج هستید و اب آن کشیده شده، می توانید با افزودن کمی آب گوشت یا مرغ به تفت دادن خود ادامه بدهید.

هنگام تهیه ریزوتو از برنج ارباریو به خاطر وجود نشاسته در برنج باید برنج را به اندازه کافی به روغن آغشته نمایید. به جز ریزوتو، هنگام تهیه غذا با برنج آرباریو باید مراقب باشید تا برنج بیش از 18 دقیقه پخته نشود زیرا پس از پخت، به سرعت نرم می شود و ظاهر خود را از دست می دهد. برنج ارباریو در تهیه دسر هایی مانند پودینگ برنجی نیز مورد استفاده قرار می گیرد زیرا حاوی سطوح بالایی از نشاسته است.

 

ویتامینها و مواد معدنی موجود در برنج ارباریو چیست؟

برنج ارباریو، مانند برنج سیاه منبع غنی آنتی اکسیدان است. برنج ارباریو شامل پتاسیم و کربوهیدرات بالایی است، در حالی که از نظر چربی غنی از فیبر ضعیف است. سرشار از آهن و منیزیم و درصد کمی از پیریدوکسین و ویتامین B6 است، بنابراین مقدار انرژی آن به اندازه برنج سفید می باشد.



شارژ سریع موبایل