مهدی خاکپور سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۳:۰۰

بزرگترین ضایعه ای که کلیه، با آن روبه رو می شود «اوره» است. اوره از فعل و انفعالات پروتئین حاصل می شود. پروتئین مانند هر ماده ی غذایی دیگر باید از لحاظ استعمال در حد توازن کامل قرار گیرد.

اگر مواد پروتئینی در خون زیاد شود، موجب زیادی اوره ی خون می شود و ایجاد مرض قند می نماید. اگر اوره ی خون کنترل نشود موجب شوک و اغما و مرگ می شود.

 

اوره و درمان آن در طب سنتی

 

اسیدهایی که در خون ما هستند در اثر غذاهای گوشتی، نشاسته ای و نان سفید پیدا می شوند، ولی میوه ها و سبزی ها چنین اسیدهایی را در خون ایجاد نمی کنند، بلکه آن ها را خنثی کرده و از بین می برند. اسید اوریک با ادرار خارج می شود و بدن کاملا ترمیم پیدا می کند. هر کس باید این سه اصل ثابت و محقق را بداند و همیشه آن را در نظر داشته باشد:

1. هیچوقت ترشی های مختلف را با هم مخلوط نکنید و در هم نیامیزید.

2. اسید اوریک رماتیسم را به سوی خود می کشاند.

3. اسید لیمو، اسید اوریک را از بین می برد.

غذاهایی که تولید اسید اوریک می کنند و در نتیجه برای اشخاص مبتلا به رماتیسم و سیاتیک خوب نیست، از این قرار است: پنیر به طور کلی، ژامبون نمک سود و تازه، کالباس، سوسیس، گوشت های سرخ شده و جگر، گوشت شکار از هر قبیل، گوشت پرندگان، حبوبات و بقولات مثل باقلا، لوبیا، لوبیا چیتی، لپه، نخود، عدس، قارچ، میوه و دانه های روغنی مانند بادام زمینی، گردو، بادام درختی، فندق، شاه بلوط، ذرت، چاودار، جو، ارزن، جو سیاه، خردل، ادویه، دارچین، زعفران، زیره، جوز هندی، فلفل و دیگر محصولات صنعتی که به عنوان ادویه استعمال می شود.

شکلات، چای، قهوه و دیگر نوشابه های غیر الکلی برای سلول های بدن و خون ما مضرند و در خون تولید اسید اوریک می کنند.

اسید اوریک با ادرار خارج می شود و برای خارج کردن آن باید به غذاها و میوه ها و گیاهانی متوسل شد که مدر هستند.

سیب از همه میوه جات کمتر نمک طعام دارد و برای مبتلایان به اوره مفید است.

تانن و املاح پتاسیم که در گلابی وجود دارد اسید اوریک را به هر اندازه که باشد حل می کند.

هر روز یا حداقل هفته ای دو بار در تابستان و یک بار در زمستان حمام کنید. زیرا نظافت موجب باز شدن مسامات می گردد و راه را برای دفع اسید اوریک مواد سمی باز می گرداند.

پرتقال با خربزه ضد اوره است.

تره فرنگی دارای اسانس سولفو آزوته می باشد و از لحاظ خاصیت ادرار آور، در درجه ی اول است و در معالجه اورمی (اوره آوردن) خدمات گرانبهایی انجام می دهد.

جوشانده تخم جعفری به مقدار 30 تا 40 گرم در یک لیتر آب، مقوی است و خاصیت دفع اسید اوریک دارد.

 

اوره و درمان آن در طب سنتی

 

انگور فرنگی حلال قوی اسید اوریک است. سی گرم برگ انگور فرنگی سیاه را به مقدار هم وزن آن با شیرین بیان، مخلوط کنید و با یک لیتر آب بجوشانید، نوشابه ای خنک به دست می آید که برای ضد عفونت هایی که منشا آن، زیادی اسید اوریک است بسیار مفید می باشد.

گرد پوست سیب به مقدار یک قاشق سوپخوری در یک فنجان آب، ادرار آور و ضد اوره می باشد.

لیمو بزرگترین دشمن اسید اوریک است.

مصرف انگور از ازدیاد اوره جلوگیری می کند. آب انگور در ظرف چند روز، اوره ی خون را کم می کند و اسید اوریک را از بدن دفع می کند. بنابراین از یک سو خون را تصفیه کرده و غلظت و تیرگی مایل به سیاه رنگی آن رابرطرف می نماید و از سوی دیگر قابلیت خون و مایعات بدن را زیاد نموده، هرجا که از مسمومیت های داخلی سخن به میان آید این دارو برای دفع سموم و فضولات بدن بسیار موثر است.



شارژ سریع موبایل