مهدی خاکپور چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۵:۰۰

از تودری شربتی تهیه میکنند که برای صاف کردن سینه و صدا نافع است! برای تهیه این شربت ۳۰ الی ۴۰ گرم گل تودری را با دو گرم شیرین بیان در یک لیتر آب بجوشانید و وقتی که دو سوم آن بخار شد، صافش کرده بگذارید سرد شود. سپس۲۰۰ گرم عسل و ۲۵۰ گرم شکر سرخ مخلوطش کرده ظرف حاوی مخلوط فوق را در آبجوش (بن ماری) بگذارید و آهسته هم بزنید تا غلیظ شود و مصرف کنید.

 

رفع گرفتگی صدا از نظر طب سنتی

 

جوشانده سپستان داروی سینه و برای رفع گرفتگی صدا مفید است.

اگر جعفری را خرد کنند و در شیر گرم بریزند و صبح ناشتا بخورند، برای معالجه گرفتگی صدا مفید است. 

دم کرده ی چند شاخه ی جعفری برای یک فنجان آب، گرفتگی صدا را رفع می کند. جوشانده برگ های کرفس به مقدار سی گرم، در یک لیتر آب مخلوط با شیر، در گرفتگی صدا دارویی عالی است!

برای رفع گرفتگی صدا جوشانده ی پنج تا شش برگ کلم قرمز در یک لیتر آب توصیه می شود. برای رفع گرفتگی صدا جوشانده ی پنج تا شش برگ کلم قرمز در یک لیتر آب توصیه می شود. خوردن شلغم در رفع گرفتگی صدا، موثر است.

بامیه که یکی از سبزیجات است، سینه های خسته و کوفته را نرم و گرفتگی صدا را باز می کند.

ریشه و گل و برگ ختمی را برای درمان گرفتگی صدا، مصرف می کنند و اثرات آن معروف است.

 

رفع گرفتگی صدا از نظر طب سنتی

 

پیاز را داخل برگ کلم بپیچید و در خاکستر گرم بپزید، بعد آن را له کنید و با کره و روغن زیتون بخورید.

صمغ عربی را اگر یک مثقال با آب گرم بخورند سرفه و اسهال و گرفتگی صدا را رفع می نماید.

آب هیج خام را مخلوط با شیر، برای رفع گرفتگی صدا مصرف کنید.

مداوای گرفتگی صدا و هر نوع آن را باید زودتر شروع کرد.

 

درمان

اگر از گرمی باشد لعاب اسفرزه را با شکر آمیخته، نیم گرم جرعه جرعه بنوشند. بهترین دارو آن است که انار شیرین را در میان خاکستر گرم در ( فر ) ملایم گذارند تا پخته شود. سپس آن را باز کرده، گلاب و شکر و روغن بنفشه و روغن بادام در آن ریخته به هم بزنند و نیم گرم جرعه جرعه صرف نمایند. کمی کره تازه خالص گاو به همراه نبات کوبیده بخورند.

 

رفع گرفتگی صدا از نظر طب سنتی

 

اگر از رطوبت و سردی باشد، سیر، تره، برگ کلم بجوند و آب آن را فرو ببرند. برگ کلم با انجیر خشک را پخته، صاف کنند و با عسل یا قند، قوام آورند و هر بار دو قاشق با آب نیم گرم مخلوط کرده بنوشند.



شارژ سریع موبایل