میترا جلالی دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰

کتاب «زوج‌های جوان بخوانند و بدانند (555 نکته از عشق و اقتصاد و زندگی)»، شامل جملاتی از این قبیل پیام‌های موجز، شوق‌انگیز، پندآموز و گاه طنزآمیز و زیرکانه در قالب ضرب‌المثل‌هایی تأمل‌برانگیز و نقل قول‌هایی از نویسندگان، شاعران، فلاسفه، اقتصاددانان و شخصیت‌های دیگر است که ماهرانه گردآوری شده تا قدمی باشد در جهت آسایش خاطر خواننده.

 

این کتاب دارای بخش‌هایی همانند «خانم‌ها»، «گفت‌وگو»، «کار»، «ثروت»، «مردان»، «ازدواج»، «فرزندان»، «خانواده»، «خانه‌داری»، «شادمانی»، «زیبایی ظاهری»، «عصبانیت»، «ناملایمات»، «شهامت»، «سالمندی»، «زندگی»، «اقتصادی»، «ثروت» و «آینده» است.

 

انسان‌ها به دو گروه اصلی تقسیم می شوند. یک گروه را خانم‌ها و گروه دیگر را آقایان تشکیل می‌دهند. در میان این دو گروه تقسیم بندی‌های بیشتری نیز شکل می گیرد که شامل سن، موقعیت اجتماعی، فضای زندگی، سن و سال، کار و روابط، و البته بیش از این نیز، می‌شود.

 

انسان در زندگی با حال و هواهای متفاوت و پیش بینی نشده ای روبرو است که در پی آن عکس العمل هایی از خود نشان می دهد و گاهی این رفتارها برای خود فرد نیز غیرقابل پیش بینی است. خواندن یک جمله و در دست گرفتن یک کتاب که برای بهتر شدن حال و هوای فرد مفهومی تازه را پدید می آورد مفید است.

 

بزرگانی مانند: مولوی، چارلی چاپلین، گاندی، چارلز دیکنز، مارک تواین و سیاست مدارانی مانند چرچیل، فرانکلین و ناپلئون بناپارت، گفته‌هایی دارند که خواندن و دانستن آن برای زندگی هر جوانی مفید و ارزشمند است. به طور مثال در این کتاب آمده است: «هیچ چیز در این دنیای دون، ماندنی نیست- حتی مشکلات ما.» (چارلی چاپلین)

 

کتاب «زوج‌های جوان بخوانند و بدانند (555 نکته از عشق و اقتصاد و زندگی)»، شامل جملاتی از این قبیل پیام‌های موجز، شوق‌انگیز، پندآموز و گاه طنزآمیز و زیرکانه در قالب ضرب‌المثل‌هایی تأمل‌برانگیز و نقل قول‌هایی از نویسندگان، شاعران، فلاسفه، اقتصاددانان و شخصیت‌های دیگر است که ماهرانه گردآوری شده تا قدمی باشد در جهت آسایش خاطر خواننده.
 

نکته متفاوتی که در این مجموعه با مجموعه های مشابه وجود دارد، ضرب المثل هایی است که از برخی کشورها که تمدنی قدیمی دارند آورده شده . یک ضرب المثل روسی که می گوید: «به آب و نان خود ساختن، به از زحمت کیک به جان خریدن». خواندن و دانستن این کتاب و داشتن آن در کتاب خانه شخصی و حتی کیف دستی و محل کار هر شخص، جدای از همراهی و همیاری که با فضای ذهنی او ایجاد می کند، گاه گاهی باعث انبساط خاطر نیز می شود.

 

در بخشی از کتاب «زوج‌های جوان بخوانند و بدانند» از «مارلین دیتریک»، آمده است: مردان ترجیح می‌دهند هنگام ورود به خانه، با همسری خوشحال و خانه‌ای نامرتب روبه‌رو شوند، تا با خانه‌ای مرتب و همسری عصبی.

 

در بخشی دیگر از «فنی برایس» می‌خوانید: بگذارید دنیا شما را همانگونه که هستید بشناسد، نه آنگونه که تصور می‌کنید باید باشید؛ زیرا اگر ژستی به خود بگیرید، دیر یا زود ژست خود را فراموش می‌کنید و آن وقت، خود واقعی‌تان کجاست؟

 

انتشارات «قدیانی» کتاب «زوج‌های جوان بخوانند و بدانند(555 نکته از عشق و اقتصاد و زندگی)» را در 398 صفحه و با قیمت 10000 تومان منتشر و روانه بازار نشر کرده است.


اشتراک در بالاترین اشتراک در فیسبوک اشتراک در توییتر اشتراک در کلوب اشتراک در دنباله اشتراک در فیسنما اشتراک در گوگل پلاس

منبع : تبیان
برچسب ها : کتاب زوج‌های جوان بخوانند و بدانند, 555نکته از عشق و اقتصاد و زندگی, با ترجمه زهره احمدی‌زاده, پیام‌های موجز, شوق‌ انگیز, پندآموز, طنزآمیز, زیرکانه, تأمل‌ برانگیز, نقل قول‌هایی از نویسندگان, شاعران, فلاسفه, اقتصاد دانان, خانم‌ها, گفت‌وگو, کار, ثروت, مردان, ازدواج, فرزندان, خانواده, انسان‌ها, نویسنده کتاب, young couples to read and understand, 555 points out of love, Economics and Life, translated by Z. Ahmadyzadeh, messages concise, enthusiasmexciting, instructive, humorous, ingenious, thought-questionable, quotations from writers, poets, philosophers, economists, Ladies, dialogue, work, money, men, marriage, children, family, humans, author


شارژ سریع موبایل