آزاده کرماجی يكشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰

»پیامبر(ص) قصه می‌گوید» عنوان کتابی است که در آن غلامرضا حیدری ابهری به گردآوری 40 حکایت از آخرین فرستاده خدا پرداخته؛ این کتاب را انتشارات قدیانی در 2200 نسخه و به قیمت 2200 تومان منتشر کرده است.

 

 

نویسنده در مقدمه کتاب آورده است:«یکی از بهترین اقدامات تربیتی، معرفی الگوهای برتر از سوی والدین و مربیان است. آشنایی با الگوهای برتر، میل به کمال را در آدمی بالا می‎‌برد، راه رسیدن به قله‌ها را به انسان نشان می‌دهد و پیروی از پیام‌های تربیتی را برای او اسان می‌سازد. دلیل اهتمام قران به بازگویی سیره پیامبران، پاکان و پرهیزکاران نیز همین است

 

همچنین غلامرضا حیدری ابهری آورده: «برماست که به هر بهانه‌ای، یاد رسول خدا(ص) را در دل کودکان و نوجوانان و جوانانمان زنده کنیم و در هر فرصتی، دل آنان را با یاد پیامبر(ص) معطر سازیم».

 

نویسنده با اشاره به این‌که مسلمانان برای معرفی پیامبر اکرم(ص) از قالب‌های تکراری استفاده کرده‌اند، می‌گوید: با وجود کمبود اسناد و مدارک مربوط به زندگی حضرت مسیح(ع)، نویسندگان مسیحی، قالب‌های گوناگونی را برای معرفی عیسی(ع) به کودکان و نوجوانان تجربه کرده‌اند؛ اما با وجود اسناد و مدارک فراوان درباره حضرت محمد(ص)، متاسفانه ما مسلمانان، تنها در چند قالب تکراری، مانند بیان تاریخ و نقل قصه‌ها به معرفی آن بزرگوار پرداخته‌ایم.

 

کتاب «پیامبر(ص) قصه می‌گوید»، قالب جدیدی در معرفی پیامبر(ص) به کودکان عرضه کرده؛ در این کتاب بچه‌ها فرصت می‌یابند تا از زبان پیامبر(ص)، قصه‌هایی را بشنوند چرا که ایشان به مناسبت‌های گوناگونی به بیان قصه و حکایت می‌پرداخت و برخی از این قصه‌ها در این کتاب آمده است.



شارژ سریع موبایل