سمیه قاسمی جمعه ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰

کتاب «مدل اسلامی اخلاق مصرف» به قلم محمد جداری‌عالی از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی روانه بازار نشر شد.
اخلاق مصرف شاخه‌ای از اخلاق کاربردی و زیرمجموعه اخلاق اقتصادی است که با استفاده از ره‌آوردهای اخلاقی، اقتصادی، فقهی و ... مورد بررسی قرار گرفته است. اخلاق مصرف را می‌توان با رویکردهای سازمانی، اجتماعی، حرفه‌ای و مصرف فرد و خانوار بررسی کرد.

این کتاب به مصرف فرد و خانوار ناظر است که در اصطلاح اقتصاد خرد نیز همین معنا مقصود است. در این کتاب تلاش شده است، ضمن بررسی و استخراج مبانی، اهداف و انگیزه‌ها، معیارها و اصول و قواعد اخلاقی مصرف، مدلی تئوریک برآمده از آموزه‌های اسلامی برای اخلاق مصرف ارائه شود تا گامی به منظور اصلاح الگوی مصرف و تحقق مدل اسلامی ایرانی برای پیشرفت و توسعه همه جانبه جامعه اسلامی باشد.

این کتاب که در شش فصل به نگارش درآمده است عناوین آن شامل «مبانی و پیش‌فرض‌های نظری اخلاق مصرف»، «اهداف و انگیزه‌ها»، «ملاک رفتارهای مصرفی(میانه‌روی)، «اصول ایجابی اخلاق مصرف»، «اصول سلبی اخلاق مصرف» و «مدل اخلاق مصرفی اسلامی، آثار و نتیجه‌های آن» است.

گفتنی است، انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی این کتاب را در شمارگان 300 نسخه و به قیمت 30 هزار تومان در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.


رسانه ملی؛ دولت و ملت، همدلی و همزبانی

در این کتاب که با عنوان «رسانه ملی؛ دولت و ملت، همدلی و همزبانی» (مفهوم‌شناسی، مبانی دینی، راهبردها، سیاست‌ها و محورهای برنامه‌سازی) در هشت فصل منتشر شده، وجوه گوناگون موضوع همدلی و همزبانی دولت و ملت با بهره‌گیری از آیات و روایات، سخنان حضرت امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری (مد‌ظلّه العالی) و دیدگاه‌های صاحب‌نظران علوم سیاسی واکاوی و درنهایت راهبردها، سیاست‌ها و محورهای برنامه‌سازی مرتبط با این موضوع برای استفاده مدیران و برنامه‌سازان رسانه ملی ارائه شده است.

این کتاب در 400 صفحه با شمارگان 600 نسخه و قیمت 12هزار تومان به همت اداره کل پژوهش‌های اسلامی مرکز پژوهش و سنجش افکار صداوسیما منتشر شده است.



شارژ سریع موبایل