مریم عبدالله زاده شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۴:۰۰

بینی یکی از اعضاء صورت است و از این لحاظ باید ارتباط و تناسب صحیح با سایر اعضاء صورت داشته باشد.

بینی یکی از اعضاء صورت است و از این لحاظ باید ارتباط و تناسب صحیح با سایر اعضاء صورت داشته باشد. درعین‌حال نواحی مختلف در بینی هر فرد تناسب تعریف شده‌ای باهم دارند. در صورت برقراری این موارد علاوه بر آنکه نمای بینی فرد به تنهایی زیبا دیده می‌شود بلکه زیبایی سایر اعضاء صورت را هم نمایان می‌کند. در نمای ایده آل فاصله بین پره‌های بینی با فاصله بین گوشه‌های داخلی چشم برابر است و درعین‌حال با اندازه عرض یک چشم برابر است.

 

اصول تناسب و زیبایی در بینی

 

در نمای روبرو نوک بینی نمای مشخص و مجزا از سایر نواحی بینی دارد.

 

اصول تناسب و زیبایی در بینی

 

در نمای نیم‌رخ Columella (قسمتی از بینی که بین سوراخ‌های بینی قرارگرفته) 2 میلی متر پایین تر از پره‌های بینی دیده می‌شود. زاویه Columella و لب در خانم‌ها بین 100 تا 110 درجه و در آقایان 90 تا 100 درجه است و این زاویه در افراد قد بلند کمتر در نظر گرفته می‌شود (در افراد قد بلند کمتر سر بینی بالابرده می‌شود).

محل اتصال بینی و پیشانی (Nasio) کمی فرو رفته است. در حدی که این دو ناحیه صرفاً از هم جدا شوند. فرورفتگی بیش از حد یا عدم آن نمای نا زیبایی را ایجاد می کنند. در نمای نیم‌رخ اگر خطی از نقطه اتصال لب و بینی (Subnasal) به زمین عمود شود این خط باید فاصله بین پره بینی تا نوک بینی (Projection) را به دو ناحیه تقریباً مساوی تقسیم نماید.

 

اصول تناسب و زیبایی در بینی

 

درعین‌حال Projection در حالت ایده آل با فاصله بین پره‌های بینی برابر است.

 

اصول تناسب و زیبایی در بینی

 

از طرف دیگر Projection برابر 0/67 طول بینی است.

جهت نمای نیم‌رخ، از بالای بینی تا نوک آن (Nasul dorsum) وجود قوسی بسیار ملایم در مورد خانم‌ها و در آقایان عدم وجود قوس پیشنهاد می‌شود. در نمای نیم‌رخ زاویه‌ای که رأس آن در بالای بینی و خطوط زاویه از پره بینی و نوک بینی رد می‌شوند 36 درجه است که این زاویه در مورد آقایان کمی بالاتر و در مورد خانم‌ها کمتر قابل‌قبول است. در نمای تمام رخ عرض بینی از بالا به پایین با شیبی ملایم در ناحیه پره‌ها افزایش می‌یابد.

 

اصول تناسب و زیبایی در بینی

 

هدف از جراحی رینوپلاستی نزدیک کردن نما به اصول و تناسب ایده آل است و به دست آوردن این اصول در بسیاری موارد به طور 100% امکان‌پذیر نیست. این مورد نه تنها به تکنیک جراحی بلکه به شرایط ساختمان بینی هم وابسته است.

 

اصول تناسب و زیبایی در بینی



شارژ سریع موبایل