امین شجاعی پنجشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰

خیلی از افراد، نتایج خوبی از فراگیری بوکس کسب می‌کنند. شما می‌توانید با کمک بوکس، بازوها و پاهای‌تان را قوی‌تر کنید. این برنامه‌ها و کلاس‌ها همچنین به شما کمک می‌کنند احساس قدرت درونی کرده و به تعادل هیجانی برسید.

کلاس‌های آموزش بوکس، در چند سال اخیر، همراه با جریان فعال فراگیری فیتنس بدنی بوده‌اند. مشاهده شده که تمرینات بوکس، فوایدی برای قلب و عروق و تقویت عضلات دارد. فیلم‌های ورزشی Tae bo هم تمرینات بوکس و کیک بوکسینگ را رواج داده و محبوب کرده‌است.

کلاس‌های آموزش بوکس کاردیو و تنوعات نوآورانه ضربه با مشت، دفاع و فیتنس، همگی ترکیبی از تمرینات آیروبیک را دارند. شما با فراگرفتن بوکس، اجرای درست مشت‌زنی را یادگرفته و به نحوه ترکیب تمرینات شدیدتر دست خواهید یافت که به شما کمک می‌کند قوی‌تر شوید و اعتماد بنفس بیشتری داشته باشید.

تمرینات ترکیبی که روی بلوک‌ها انجام می‌دهید، ضربات و لگدها، روی یک حریف فرضی انجام می‌شوند. ممکن است شاهد کلاس‌هایی باشید که شرکت‌کننده‌هایش مشت و لگدها را در هوا پرتاب می‌کنند. همچنین کمپ‌های آموزشی را خواهید یافت که تجهیزات خوبی مانند کیسه‌های مشت‌زنی دارند و شما هم می‌توانید حریفی انتخاب کنید که نرم‌پنجه باشد.

 

کالری سوزی و افزایش ضربان قلب

ممکن است غیراز جنبه‌های فیزیکی فراگیری بوکس، از فواید دیگری هم بهره‌مند شویدتمرینات هوازی کیک بوکسینگ به شما اجازه می‌دهد فقط در یک ساعت، ۳۵۰ تا ۵۰۰ کالری بسوزانید. همچنین به شما کمک می‌کند ضربان قلب را از ۷۵ درصد به ۸۵ درصد برسانید. ثابت شده که این اتفاق خوبی است و اگر ورزش می‌کنید یا در حال فراگیری هستید، این میزان ضربان قلب، توصیه شده است.

 

دیگر فواید بوکس

از این گذشته، این کلاس‌های آموزش بوکس، باعث افزایش سرعت، مقاومت و قدرت‌تان شده و انعطاف‌پذیری و عکس‌العمل عضلات هم تقویت می‌شود. حرکات مکرر بازوها با جاخالی دادن‌ها و بالا و پایین پریدن‌ها هنگام مشت‌زنی به تقویت بازوها و پاها کمک می‌کند. این تمرینات همچنین برای بهبود حرکات مفاصل مفید است. برای این حرکات شما باید تعادل‌تان را بهتر کرده و به هماهنگی برسید تا بدن‌تان به ثبات و استحکام رسیده و فرم بدنی خوبی را حفظ نماید.

این فواید جسمی که از بوکس و کیک بوکسینگ کسب می‌نمایید تنها چند مورد از فواید بسیاری هستند که از این ورزش‌ها نصیب‌تان می‌شود. شما مهارت‌های مکانیسم دفاعی زیادی فراخواهید گرفت که می‌توانید در وضعیت‌های ضروری از آن‌ها استفاده کنید.

همچنین وقتی ضربه یا مشت می‌زنید احساس رضایت خواهید کرد و ریلکسیشن و انگیزه‌تان هم بیشتر خواهد شد. نفس راحتی خواهید کشید و احساس می‌کنید از استرس رها شده‌اید. همچنین به شما کمک می‌کند از خشم درون‌تان رها شوید. به محض رهایی از حس‌های ناخوشایند، در بدن‌تان احساس سبکی کرده و به آرامش ذهنی هم می‌رسید.

 

بوکس پیشنهاد کارشناسان است

بسیاری از کارشناسان فیتنس و آیروبیک، درس‌های آموزشی بوکس را به مبتدیان توصیه می‌کنند. این فنون به شما اجازه می‌دهد روی سرعت پیشرفت دلخواه و وضعیت بدنی مورد نظرتان کار کنید. کلاس‌های بوکس به شما این امکان را می‌دهد تا جایی که برای‌تان مناسب و ایمن است و با شرایط‌ تان هماهنگی دارد پیش بروید.

با فراگیری بوکس، نتایج مثبتی در انتظارتان خواهد بود و از بدنی متناسب لذت خواهید برد و می‌توانید فرم بهتری را برای اندام‌تان حفظ کنید. شما این حق انتخاب را دارید که در سطح دلخواه و در حد مهارت خود، تمرین و ورزش کنید و از برنامه‌های آموزشی بوکس لذت ببرید.



شارژ سریع موبایل