سمیه قاسمی يكشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰

باغ گیاهان دارویی ما، تصویری بیشتر از طعم لذت بخش و بوی مطبوع را به شما عزیزان ارائه می دهد. با ما در ادامه مطلب با خواص جادویی چند گیاه دارویی همراه باشید.

 

1. خاراگوش چینی از انواع گل مینا

این گیاه ضد باکتری، ضد تب و متوقف کننده خونریزی است.

 

 هدایایی از طبیعت: 15 گیاه دارویی

 

2. برنجاسف جنوبی

این گیاه تلخ با طعم خوشمزه، به هضم غذا کمک می کند، مانع از انقباضات داخلی میشود و عملکرد کبد را بهبود میدهد. همچنین این گیاه، یک دافع پشه قوی می باشد و اگر اطراف حصار باغ خود را با این گیاه پر کنید، مانع از خورده شدن گلبرگهای گیاهانتان توسط حشرات خواهد شد.

 

 هدایایی از طبیعت: 15 گیاه دارویی

 

3. درمنه آفریقای جنوبی

این گیاه به طور طبیعی سرفه، سرماخوردگی، تب، از دست دادن اشتها، قولنج، سردرد و درد گوش را بهبود می بخشد و در نابودی کرم های روده و انگل مالاریا استفاده می شود. قرار دادن برگ های تازه این گیاه در سوراخهای بینی برای باز کردن بینی مسدود شده کارایی دارد. با قرار دادن تعدادی از برگ های این گیاه داخل جوراب خود، از عرق پا جلوگیری کنید.

 

 هدایایی از طبیعت: 15 گیاه دارویی

 

4. افسنطین

از جمله موارد استفاده این گیاه برای کسانی است که از کیسه صفرا شکایت دارند. هضم غذا را بهبود می بخشد، اشتها را افزایش می دهد و در کبودی و گزش استعمال خارجی دارد. توصیه می شود زنان باردار یا شیرده از استعمال آن خود داری نمایند.

 

 هدایایی از طبیعت: 15 گیاه دارویی

 

5. ترخون

برگها به عنوان چاشنی در غذا، به خصوص به عنوان چاشنی همراه تخم مرغ، برای افزودن به سس سالاد و همراه خردل استفاده می شود و عطر و طعم بی نظیری را به غذا می دهد. این گیاه، سرعت هضم غذا را افزایش و کرم های روده در کودکان را کاهش می دهد. در استعمال خارجی، در روماتیسم و دندان درد استفاده می شود. توصیه می شود زنان باردار یا شیرده از استعمال آن خود داری نمایند.

 

 هدایایی از طبیعت: 15 گیاه دارویی

 

6. بابونه

از جمله اختلالات عصبی ناشی از عملکرد ناقص دستگاه گوارش، بی خوابی، اختلالات مختلف که در سفر شروع میشود، دندان درآوردن کودکان، قولنج و اسپاسم شدید در نوزادان را با این گیاه می توان بهبود بخشید. در استعمال خارجی برای درمان زخم، آفتاب سوختگی، بواسیر، ورم پستان و زخم های پا استفاده می شود. در مصارف آرایشی و بهداشتی به عنوان نرم کننده و عامل ضد آلرژیک، مرطوب کننده مو و به عنوان روشن کننده رنگ مو نیز استفاده دارد.

 

 هدایایی از طبیعت: 15 گیاه دارویی

 

7. گل داودی

برگ های این گیاه ضد تب طبیعی است و از میگرن و درد مفاصل جلوگیری میکند.

 

 هدایایی از طبیعت: 15 گیاه دارویی

 

8. سنفیتون

سنفیتون منبع بسیار غنی کلسیم و ویتامین B12 است. در برگ و ساقه این گیاه، آلانتوین موجود است که این عنصر مفید در پوسته حلزون به وفور یاقت میشود در نتیجه زمانی که به مخلوط کرم مورد استفاده در بازسازی سلول های پوست اضافه شود، بسیار مفید فایده خواهد بود. برای بهبود آسیب های استخوان ها و بافت همبند و آسیب های عضلانی استفاده می شود و در پیشگیری از تورم و کبودی کمک می کند.

 

 هدایایی از طبیعت: 15 گیاه دارویی

 

9. فراسیون سفید

فراسیون سفید خلط آوری بسیار قوی است. کسانی که برونشیت، آسم، سرفه، سرماخوردگی، سیاه سرفه، ناراحتی های کلیه و کبد، تب حصبه و تپش قلب دارند برای مصرف این گیاه عجله کنند.

 

 هدایایی از طبیعت: 15 گیاه دارویی

 

10. گل همیشه بهار

گل های این گیاه با افزوده شدن به انواع کرم در بهبود اگزما، التهاب ملتحمه، عفونت برفک، تبخال و التهاب لثه و به طور کلی تمام مشکلات پوستی استفاده می شود. همین طور در ورم معده و اثنی عشر، زخم معده، قولنج، دیورتیکولیت، التهاب، هپاتیت و مشکلات قاعدگی استفاده می شود. همچنین گیاه خوراکی به عنوان رنگ با برنج مخلوط میشود. مصرف این گیاه در دوران بارداری مضر است.

 

 هدایایی از طبیعت: 15 گیاه دارویی

 

11. فرنجمشک یا وارنگ بو

این گیاه دارای بهترین اثر در برابر استرس شناخته شده است و به انسان در موقعیت های استرس دار آرامش می بخشد و در  اضطراب و نا آرامی به عنوان داروی آرامبخش استفاده می شود. به منظور افزودن عطر و طعم در سالاد می توان استفاده کرد.

 

 هدایایی از طبیعت: 15 گیاه دارویی

 

12. درخت چای

درخت چای خلط آور و ضد سرفه است و شاخ و برگ این گیاه ضد عفونی کننده هستند و سیستم ایمنی بدن را تحریک می کنند. برگ های آن را در آب جوش انداخته بگذارید کمی خنک شود، سپس پاهایتان را داخل آن قرار دهید تا بوی بد پاهایتان را از بین ببرد. در عفونت های واژن، زگیل و میخچه و پینه سرد به عنوان مرهم استفاده می شود. عصاره این گیاه به اسپری های گیاهی جهت درمان عفونت های قارچی اضافه می شود و بسیار مفید است.

 

 هدایایی از طبیعت: 15 گیاه دارویی

 

Bulbinella .13 بومی آفریقا

عرقی که از برگ های این گیاه به دست می آید به عنوان داروی گزش و نیش حشرات، سوختگی و تاول و زخم کلاه مورد استفاده قرار میگیرد و بهترین محافظ در برابر آفتاب سوختگی است.

 

 هدایایی از طبیعت: 15 گیاه دارویی

 

14. گل راعی

در نگرانی ها، تنش های عصبی، تسکین درد و ناراحتی به علت یائسگی موثر است. برای درمان سندرم پیش از قاعدگی، زونا، سیاتیک و فیبروز یا سفتی مخاط نتایج خوبی می دهد. در استعمال خارجی برای سوختگی، تاول پوست، کبودی و صدمات مشابه (به خصوص زخم های عمیق و بسیار دردناک) استفاده می شود. این نوع داروهای درمانی هرگز نباید همراه با داروهای ضد افسردگی مصرف شود.

 

 هدایایی از طبیعت: 15 گیاه دارویی

 

15. گل شمعدانی عطری

هنگامی که به عنوان یک چای مصرف گردد، برای درد های پیش از قاعدگی و مشکلات مربوط به یائسگی نتایج عالی و بی نظیری خواهد داشت. طعم این چای یادآور عطر گل رز است و برای تهوع، اختلالات گردش خون و همچنین در التهاب لوزه استفاده می شود. در استعمال خارجی آکنه، بواسیر، اگزما و درمان کبودی ها و قارچ ها استفاده می شود. برگ های این گیاه را بجوشانید و آب صاف شده آن را برای معطر کردن کرم های دست ساز یا لیموناد خانگی خود مورد استفاده قرار دهید و یا برای پخت کیک سیب برگ های این گیاه را داخل قالب کیک خود بچینید، نهایتا خواهید دید که کیک شما عطر فوق العاده ای خواهد داشت.

 

 هدایایی از طبیعت: 15 گیاه دارویی



شارژ سریع موبایل