سارا قاسمی پنجشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰

بسیاری از افراد هفته ای 1 یا 2 بار، وعده غذایی ناهار را در بیرون از خانه میل می کنند. بطور میانگین در سال 2014 هر فرد 2.137 دلار در رستوران ها خرج می نماید. اگر شما در شرایط اقتصادی سختی باشید، صرفه جویی در هزینه ها می تواند مهمترین مشوق شما برای مدیریت هزینه ها باشد؛ بنابراین اجاق گاز خانه را روشن و شروع به پخت و پز در خانه نمایید.

البته دلایل بسیار زیاد دیگری نیز وجود دارد که مزیت های پخت و پز در خانه است. در ادامه به  4 دلیل برای خوردن غذاهای خانگی كه می تواند زندگی شما را تغییر دهد، اشاره خواهیم کرد.

 

1. استرس را نابود و شادتر کار کنید

تصور اینکه از سر کار به خانه برگردید و مواد غذایی لازم را تهیه و غذایی برای وعده شام تهیه کنید و علاوه براین بخواهید با بچه ها هم بازی کنید و ... کمی استرس آور است. ساماندهی پخت و پز در یک زمان محدود و برنامه ریزی شده، ممکن است استرسی را به شما منتقل نماید.

اما مطالعات نشان می دهد، میل کردن وعده های غذایی همراه با خانواده، باعث کاهش استرس می گردد. نوجوانانی که به دفعات بیشتری همراه با خانواده وعده های غذایی خود را میل می نمایند، در مقایسه با دیگر نوجوانان استرس کمتری دارند. کارمندان، به خصوص مادرانی که بیرون از خانه نیز کار می کنند، چنانچه وعده غذایی شام را برای خانواده تهیه نمایند، به احتمال زیاد باعث می شود تا آنها در محیط سالم کار کنند. حتی اگر آنها ساعت های طولانی تری نیز کار کنند، باز هم برای پخت وعده غذایی شام خانواده وقت صرف می نمایند.

 

2. میل کمتری به غذا خوردن داشته باشید

این موضوع به این دلیل نیست که چون شما سهم غذای مشخصی دارید، کمتر غذا می خورید. بسیاری از رستوران ها غذا را در اندازه های کوچک به مشتری تحویل می دهند، که باید دوبرابر آن باشد. تا 60 درصد کالری بیشتر در وعده غذایی تحویل داده شده توسط گارسون وجود دارد. اما سوالی که پیش می آید این است که ما در رستوران ها چقدر غذا می خوریم و چه مقدار کالری بدست می آوریم؟

مطالعاتی اخیراً انجام شده است که نشان می دهد حتی زمانی که سفارشات ما شامل همان مقدار از کالری مورد نیاز ما است، افرادی که در یک محیط رستوران معمولی غذا می خوردند، میزان کالری بیشتری دریافت می کنند، اما در مقابل افرادی که در یک محیط با روشنایی ملایم، موسیقی آرامش بخش و دکور جذاب غذا می خورند، میزان کالری کمتری دریافت می نمایند. می توان گفت با ایجاد شرایط محیطی مناسب در خانه نیز می توان میزان غذای مناسب تری در هر وعده غذایی میل نمود.

 

3. در وقت خودتان صرفه جویی کنید

به نظر می رسد که این موضوع با واقعیت در تضاد باشد؛ اما اندکی درخصوص آن فکر کنید. هنگامی که شما از خوردن غذاهای سالم اجتناب می کنید و رستورانی را جهت صرف وعده غذایی انتخاب می کنید، نشستن در رستوران و غذا خوردن حدوداً 80 دقیقه از زمانی را که شما خارج از خانه برای گشت و گذار تخصیص داده بودید را می گیرد. در مقابل، تهیه شام در منزل چیزی حدود 30 دقیقه وقت شما را می گیرد و در کمتر از 15 دقیقه می توانید شام را میل نمایید، که به مراتب زمان کمتری از شما می گیرد.

 

4. کودکانتان بهتر غذا می خورند (همچنین رفتار بهتری از خود نشان می دهند)

شام خانوادگی می تواند تاثیرات مثبت قابل توجهی بر کودکان داشته باشد و باعث ایجاد نظم و انظباط در خانه می شود. کودکانی که در هفته سه بار یا بیشتر با خانواده غذا می خورند:

* احتمال ابتلا به اضافه وزن در آنها 12% کمتر است.

* احتمال ابتلا به اختلالات غذایی در آنها 35% کمتر است.

* احتمال استفاده از تغذیه های سالم در آنها 24% بیشتر است.

در مقابل کودکانی که کمتر از سه وعده غذایی در هفته با خانواده میل می کنند:

* 5 برابر بیشتر از کودکان دیگر در برابر داروهای تجویزی مورد اذیت قرار می گیرند و گرایش آنها به مواد مخدر بیشتر است.

* 5 برابر بیشتر از کودکان دیگر به مصرف سیگار گرایش پیدا می کنند.

* 5 برابر بیشتر از کودکان دیگر به مصرف مشروبات الکلی گرایش پیدا می کنند.



شارژ سریع موبایل