سمیه قاسمی سه شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰

استرس، بی خوابی عصبی، فشار خون و بسیاری علل دیگر می توانند عامل ایجاد کننده سردرد شدید باشند. شروع این سردرد ها در گردن و پیشانی می باشد و دردی است که در تمام سر گسترش می یابد به طوری که روند طبیعی زندگی قفل می شود. با ما در بخش دوم توصیه های گیاهی برای درمان سردرد همراه باشید.

 

ماساژ شقیقه ها

ماساژ شقیقه ها یکی از روش های بسیار موثر برای کسانی است که از شدت سردردهایشان شکایت دارند. به خصوص ماساژ با انگشت وسط، درد شما را در این منطقه بسیار کم و ناچیز خواهد کرد. عضله تمپورال سر را با انگشت وسط، مالش و ماساز دهید تا زمانی که شما احساس نرم شدن در این منطقه را داشته باشید.

اگر شما در پیدا کردن این نقطه مشکل دارید انگشتانتان را روی شقیقه تان قرار دهید و دندانهایتان را با آرامی روی هم فشار دهید، با اینکار احساس می کنید انقباض عضلات خاصی در این منطقه وجود دارد. این ماساژ برای کمک به کاهش سردرد بسیار مفید است و کمک بزرگی در این مورد به شما خواهد کرد.

 

توصیه هایی برای درمان سردرد

انواع چای گیاهی درمان های بسیار خوبی هستند. این نوع چای سردرد ناشی از آلرژی های فصلی یا التهاب در سینوسها را به طور کامل بر طرف می کنند.

این نوع سردردها را با نوشیدن چای شیرین بیان و زنجبیل، اسطوخودوس، بادرنجبویه و چای بابونه می توانید بیش از حد آرام نگه دارید. علاوه بر این چای گیاهی اوکالیپتوس، گل داودی و چای سبز نیز در تسکین درد سینوزیت بسیار موثر است.

چای گیاهی عضلات را شل می کند و اعصاب را تسکین می دهد. بنابراین، به طور خاص در کاهش درد ناشی از سردرد های استرسی بسیار موثر و مفید است.

والرین یک گیاه شناخته شده بخاطر اثر تسکین دهنده گی و آرام بخشی آن است. امروزه به جز چای، قرص های گیاهی آن را نیز می توانید از داروخانه ها پیدا کنید. هر کدام از روش های رفع سردرد را انتخاب می کنید مهم نیست، تنها توصیه ما به شما این است که بهتر است روزانه بیش از 2 تا 3 لیوان از این معجون های گیاهی را استفاده نکنید.



شارژ سریع موبایل