سمیه قاسمی سه شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۰

سرفه، ناراحتی و رفلکس طبیعی است که اجازه می دهد تا مواد مضر خارجی موجود در نای که به طور ناخواسته در بدن وجود دارد، به این وسیله از بدن، خارج شوند.

هدف اصلی سرفه محافظت از ریه است که در واقع از نظر علمی برای بدن بسیار مفید است. علاوه بر این، اختلال در این منطقه، نشانگر یک مشکل بهداشتی است. کسانی که از این مشکل رنج می برند، تعجب خواهند کرد، وقتی بدانند که سرفه، به طور کامل با روش های طبیعی درمان خواهد شد.

 

تربچه و عسل

یکی عدد ترب کوهی را رنده کنید و با کمی عسل مخلوط نمایید. این مخلوط را داخل یک توری قرار دهید و از یک محل تمیز آویزان نمایید. یک کاسه زیر آن قرار دهید و تا صبح صبر کنید تا شیره اش تخلیه گردد. خوردن این مخلوط صاف شده، در هر زمان از روز توصیه می شود. این مخلوط را می توانید به کودکانتان نیز بدهید و در زمان کوتاهی از اثرات مفید این معجزه گیاهی بهره مند گردید.

 

سیب عسلی دارچین دار

چای سیب عسلی دارچین دار مخلوط خوشمزه ای است و برای کسانی که به سرفه مبتلا هستند بسیار موثر خواهد بود. پوست سیب را بگیرید و آن را به قطعات کوچک برش بزنید. آب یک برش از لیمو را بگیرید و همراه یک تکه از پوست درخت دارچین، به سیب ها اضافه نمایید. در صورت وجود، چند هسته سیب را به این مخلوط بیافزایید و بگذارید تا بجوشد جوشانده این مخلوط گرم را با عسل شیرین هم بزنید و میل نمایید. شما می توانید این نوشیدنی پر خاصیت را به کودکتان نیز بنوشانید.

 

چای شیرین بیان

شما می توانید چای و جوشانده شیرین بیان را به عنوان آرام بخش سرفه و برونشیت آماده کنید. ریشه شیرین بیان، به لطف گلی سیریزین یا اسید گلی سیریزیك و فلاونوئید و همچنین خواص ضد التهابی و خلط آوری که دارد درمان بسیار مفیدی برای توقف سرفه است. حدود پنجاه گرم شیرین بیان را در یک لیتر آب جوش بیفزایید، آنرا هم بزنید و بگذارید تا خنک شود. در طول روز، سه تا چهار بار و هر بار حدود یک لیوان از این دمکرده را بنوشید. سرفه شما در زمان بسیار کوتاهی درمان خواهد شد.

 

زنجبیل عسلی

اگر سوزش گلو دارید این دمنوش آن را نرم میکند و بهبود میبخشد.این چای گیاهی یک درمان طبیعی و ضد عفونی کننده گیاهی است. عسل یک ضد عفونی کننده طبیعی است که می توانید آنرا با زنجبیل مخلوط کنید و به یک داروی گیاهی و ضد سرفه بسیار موثر دست یابد. زنجبیل همچنین دارای خواص خلط آور است. یک قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق چای خوری پودر زنجبیل مخلوط کنید.

خوردن این مخلوط با معده خالی هر روز صبح به مدت یک هفته سرفه شما را آرام خواهد کرد. این روش عملکردی طبیعی است که سرفه مزمن شما را گام به گام و روز به روز در کمترین زمان ممکن، بهتر خواهد کرد و شما را از شر سرفه های گاه و بیگاه رها خواهد نمود.



شارژ سریع موبایل