سمیه قاسمی دوشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۰

در فصل زمستان آیا شما دردی در سر و فشاری در صورتتان احساس می کنید؟ بینی تان به طور مداوم جریان دارد و سرفه می کنید؟ این موضوع ممکن است نشان دهنده علائم سرماخوردگی باشد، اما ممکن است شما علائم سینوزیت را داشته باشید.



1. گرفتگی

در نتیجه تورم گوشت داخل بینی و مخاط داخلی، تبادل هوا به بینی و سینوس قطع می شود و همزمان با این انسداد، میکروب ها در شکاف هوای سینوس ها شروع به تولید مثل می کنند. این فرآیند، سرانجام منجر به ایجاد عارضه سینوس ملتهب می شود و بیمار نمی تواند نفس بکشد. او تراکم ثابتی در بینی احساس می کند.



2. آبریزش بینی

عارضه سینوزیت؛ شامل دو نوع حاد و مزمن است. سینوزیت حاد که به طور ناگهانی ظاهر می شود، زیاد طول نمی کشد و تقریبا طی مدت یک هفته خود به خود برطرف می شود. با این حال، سینوزیت مزمن طولانی مدت است، می توانید تا یک ماه طول بکشد و علایمی مانند جریان مداوم بینی در طول این دوره و ترشح زرد، سبز و حتی خون از بینی در برخی از بیماران ممکن است آنان را آزار بدهد. التهاب سینوس عامل ایجاد بیماری سینوزیت است.



3. احساس سنگینی ابتدایی

در اطراف چشم و یا بینی حفره های استخوانی پر درد سینوس باعث احساس سنگینی در این نواحی می گردند. التهاب این شکاف را پر می کند و همزمان با افزایش این اختلالات، درد در مراحل پیشرفته در چشم و گوش نیز مشاهده می گردد. بیمار، فشاری در تمام چهره خود احساس می کند و این فشار به ویژه زمانی که سر خود را به جلو خم می کند، افزایش می یابد. علایمی مانند ناتوانی در تنفس راحت از نشانه های سینوزیت است که یکی از دلایلی است که مسبب افزایش سردرد است.

 

4. تب بالا

تاثیر منفی تب بسیار بالا بر کیفیت زندگی بیماران مبتلا به سینوزیت ایجاد می کند، نتیجه یک بیماری ناشی از التهاب در ناحیه سر است. باکتری های موجود در سینوس و ترشحات بینی باعث ایجاد تب بالا در بیمار می گردند. حتی در افراد بسیاری، گرفتن بو نیز بسیار مشکل و یا غیر ممکن می شود و حتی لحن و نحوه صحبت فرد نیز تحت تاثیر قرار می گیرد. یکی از نشانه های سینوزیت این است که فرد تب بالایی احساس می کند و در نتیجه این تب با ضعف عمومی بدن رو به رو خواهد بود.



5. سرفه خشک یا کامل

یکی دیگر از علائم شایع سینوزیت، سرفه های خشک و یا کامل است. بیماران مبتلا به سینوزیت حاد از سرفه های خشک تر شکایت دارند. سرفه خشک، بوی بد دهان، همراه با درد در گونه ها و بیماری های معده است. بیمار نمی تواند بو و طعم چیزی را حس کند و این دوره در بیماری سینوزیت مزمن احتمال دارد، مدت زمان بیشتری به طول بیانجامد و این ناراحتی ها ممکن است بیش از سه ماه به طول بیانجامد. همچنین ترشحات بینی در این بیماران وجود دارد و آبریزش بینی تیره رنگ و سرفه و خلط دار است و به خصوص هنگام شب افزایش می یابد.



شارژ سریع موبایل