سمیه قاسمی يكشنبه ۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰

 آیا تا کنون فکر کرده اید که اگر گیاهان در زندگی ما وجود نداشتند چه می شد؟ زمانی که نیاز به عطر، طعم، قدرت، انرژی و سلامت داریم به آنها مراجعه می کنیم. آنها هم هیچ وقت ما را دست خالی بر نمی گردانند.

از مزایای مفید آنها همیشه بهره برده ایم و بدن ما را از استرس دور می سازند و روح ما را با چای گیاهی تسکین و تغذیه می کنند، زمانی که شما احساس خوشایندی ندارید، به شما احساس خوبی می دهند و بدنتان را آرام می کنند. کشو را باز کنید، آب را بجوشانید، چای گیاهی تان را دم نمایید و با اشتها میل کنید!

یک نکته کوچک:  گیاهانی که ساقه و ریشه آنها خاصیت دارویی دارد، مانند پوست دارچین باید در آب جوشانده شوند و برگ ها و گیاهان گلدار به روش دم کردن آماده می شود.

با دانستن این نکته مهم در آماده کردن دمنوش های گیاهی، بدن و روحتان را آرام می نمایید. می توانید شروع به خواندن توصیه های ما برای کسب انرژی و نیرو با آماده سازی دمنوش های بی نظیر نمایید. در قسمت اول این مطلب با ما همراه باشید :

 

چای نعنا برای مشکلات معده مانند سوء هاضمه، نفخ و گاز پیشنهاد خوبی است

 

 این دمنوش های گیاهی بدن شما را در برابر بیماری ها بیمه می کنند (1)

 

با استفاده مداوم از این چای، در حالی که رژیم غذاییتان را نیز رعایت می کنید، می توانید به کاهش وزن مورد نظرتان دست یابید. همچنین با داشتن ویتامین C از بدن شما در برابر بیماری ها محافظت می نماید و مقاومت بدن شما را افزایش می دهد. علاوه بر اینها، این چای به دلیل وجود منتول در ساختار آن، باعث کاهش تب بالا می شود.

 

هضم آرام غذا و تسکین درد معده با چای بابونه

 

 این دمنوش های گیاهی بدن شما را در برابر بیماری ها بیمه می کنند (1)

 

بابونه که در ماه مه و ژوئن (فروردین و اردیبهشت) شکوفه می دهد، بعد از چای سیاه، پرمصرف ترین چای است. مزایای آن شامل درمان زخم ملتهب، خارش و بثورات است و باعث زیبایی پوست می گردد. همچنین به عنوان غرغره برای کاهش دندان دردنیز کاربرد دارد و اثرات مثبتی در درمان سرماخوردگی و سینوزیت نشان می دهد.

 

چای زنجبیل برای تهوع و درد شکم توصیه می شود

 

 این دمنوش های گیاهی بدن شما را در برابر بیماری ها بیمه می کنند (1)

 

چای زنجبیل به عنوان ضد درد طبیعی شناخته شده است و برای دردهای قاعدگی تاثیر مثبتی دارد. همچنین برای بیماران مبتلا به آسم بسیار مفید است. باعث کاهش سرفه و نرم و شل شدن خلط ریه ها است. علاوه بر این، در برابر استرس اثری آرام بخش بر بدن دارد وباعث می شود تا شما استراحت بهتری داشته باشید.

 

 چای رازیانه در برابر نفخ روده دارای اثرات مثبتی است

 

 این دمنوش های گیاهی بدن شما را در برابر بیماری ها بیمه می کنند (1)

 

در میان مردم کسانی که از گاز روده شکایت می کنند با این دمنوش از این مشکل خود رهایی خواهند یافت. استفاده از این دمنوش باعث می شود شتاب سوخت و ساز بدن بیشتر شود و سموم آنرا از بین ببرد. همچنین این دمنوش، تب را نیز کاهش می دهد و برای درد گلو مناسب است. با اضافه کردن یک لیوان آب، به یک تا دو قاشق چای خوری رازیانه خشک با پنج دقیقه دم کشیدن، آماده می شود.

 

چای قاصدک کبد را پاک می کند و اشتها را بهبود می بخشد و باعث آرامش بدن می شود

 

 این دمنوش های گیاهی بدن شما را در برابر بیماری ها بیمه می کنند (1)

 

یکی از مزایای مهم دمنوش قاصدک تمیز کردن کبد است. برای کم خونی خوب است، زیرا حاوی ویتامین D می باشد، همچنین اثر منفی ایجاد شده توسط استرس و افسردگی در بدن را از بین می برد.



شارژ سریع موبایل