مهدی خاکپور دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰

اسانس اکالیپتوس برای ضدعفونی کردن جهاز تنفس و خشک کردن ترشحات آن مفید است. انفوزه برای تنگی نفس مصرف می شود. پرتقال تنفس و جریان خون را در دستگاه تنفسی بدن، منظم و آسان می سازد. برای جلوگیری از تنگی نفس در اطفال، مادر باید مراقب باشد تا طفل دچار سرماخوردگی نشود، زیرا در سرماخوردگی، نوج لنفاوی داخل بینی کودک ورم کرده مانع تنفس می شود.

تره را با جو بپزید و بخورید برای تنگی نفس مفید است. بهترین دارو برای تنگی نفس شیر خشت است. لیمو شیرین در درمان تنگی نفس بسیار میوه مفیدی است و روزی ده دانه یا زیادتر نباید خورده شود. مغز خیار و کاهوی پخته، پاچه گوسفند، آش کدو با گشنیز و تمام خنکی ها که ترش نباشد، برای امراض سینه و تنگی نفس خوب است به شرط پرهیز از دخانیات. زرده تخم مرغ با بزرک( تخم کتان) برای نفس تنگی خوب است. مربای به، جهت نرم کردن و درمان سرفه و تنگی نفس سودبخش می باشد.

 

تنگی نفس و درمان آن با طب سنتی

 

والک سرشار از ویتامین ث بوده و دارای لعاب و صمغ زیاد است. سینه را نرم می کند و درمان خوبی برای تنگی نفس میباشد. جوشانده بذر رازیانه با پر سیاوشان و انجیر جوت سرفه و تنگی نفس تجویز شده است. برای تسکین تنگی نفس بهتر است برگ نعنا را بجوند و نیز توت فرنگی یکی از دشمنان سرسخت تنگی نفس میباشد و سرفه های خشک را درمان میکند. آب پیاز خام را گرفته با آب لیمو مخلوط کرده بخورید تا مرض شما برطرف شود و نیز آب شلغم، آب هویج و آب کرفس خام، در صورتی که با آب لیمو مخلوط شود تنگی نفس را معالجه می کند. ترب سیاه برای درمان انسداد مجاری تنفسی تجویز می شود. دانه های رازیانه با پرسیاوشان و گل گاوزبان در درمان خفقان و تنگی نفس به کار می رود.

گل ختمی معالج عفونت های مجاری تنفسی است. توت فرنگی با گیلاس برای مجاری تنفس مفید می باشد، به همین جهت کسانی که از جهت تنفس دچار زحمت می باشند، باید آن را مصرف کنند.



شارژ سریع موبایل