سارا قاسمی شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۰

مطالعات نشان داده است که مردان قد بلند، پول بیشتر، احترام بیشتر، وضعیت شغلی اجتماعی بهتری نسبت به مردان کوتاه قد به دست می آورند. رای دهندگان انتخابات ریاست جمهوری ترجیح می دهند که رئیس جمهور قدبلند داشته باشند. اما زمانی که مسائلی همچون مرگ و میر پیش می آید، قد کوتاه ها پیش تر از قد بلند ها عمر می کنند.

نتایج حاصل شده از تحقیقات دانشکده پزشکی دانشگاه هاوایی که بر مبنای تجزیه و تحلیل داده های دو دوره طولانی مدت بیش از 8 هزار نفر از مردان هاوایی، ژاپنی تبار متولد شده بین 1900 تا 1919 را مورد قرار گرفته است. در این تحقیق آنها را به دو دسته کوتاه قد و بلند قد تقسیم شده اند. در انتها نتایج نشان داده اند که مردان کوتاه قد عمر طولانی تری داشته اند.

محققان در این تحقیق، بر روی ژنی به نام FOXO3 کار می کردند که نشان دهنده ی وجود رابطه ای میان میزان این ژن و افزایش طول عمر در انسان ها بود.

تحقیقات جدید نشان می دهند که رابطه ی مستقیمی بین میزان این ژن و سن مرگ وجود دارد. یافته های جدید حاکی از این است که مردان کوتاه قد به دلیل بیشتر بودن میزان ژن FOXO3 طول عمر بیشتری دارند.

از مزایای دیگر این ژن و البته کوتاه قد بودن می توان به مواردی از قبیل؛ تنظیم انسولین ، سرکوب تومورها، و بازیابی و ترمیم DNA می باشد. این تحقیق برای اولین بار ثابت کرد که اندازه بدن به وجود این ژن بستگی دارد.

 

کوتاه قد بودن بهتر است یا قد بلند بودن


اشتراک در بالاترین اشتراک در فیسبوک اشتراک در توییتر اشتراک در کلوب اشتراک در دنباله اشتراک در فیسنما اشتراک در گوگل پلاس

منبع : زیگیل
برچسب ها : قد, قد کوتاه, قد بلند, قد متوسط, مردان قد بلند, موقعیت اجتماعی مردان قد بلند, مردان قد کوتاه, موقعیت اجتماعی مردان قد کوتاه, مرگ و میر مردان قد کوتاه, مرگ و میر مردان قدبلند, دانشکده پزشکی دانشگاه هاوایی, طول عمر مردان قد کوتاه, طول عمر مردان قد بلند, تنظیم انسولین, سرکوب تومورها, بازیابی و ترمیم dna, کوتاه قد بودن بهتر است یا قد بلند بودن, length, pygmy, tall, average height, tall men, social standing tall men, men short, social status of men short, mortality for men short, tall men deaths, university of hawaii, life expectancy for men short, life expectancy for men tall, regulation of insulin, tumor suppression, recovery and restoration of dna, better to be short or tall stature of


شارژ سریع موبایل