مهدیه ماندگاری شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۰

اگر شب را با یک کودک نق نقوی پر سر و صدا سپری کرده اید و چشم هایتان را در طول شب به سختی باز نگه داشته اید، برای کارهای روزانه تان از کجا انرژی خواهید داشت؟ این نکات انرژی زا پیشنهادات یک روانشناس آمریکایی ( از مولفین یک مجله معتبر) است.

 

حرکت کنید

 

کودک خود را در کالسکه  بگذارید و گشتی در اطراف بزنید. حرکت دادن ماهیچه ها باعث تند شدن جریان خون در بدن و افزایش انرژی شما و بهبود کارایی ذهن شما می شود. حرکت باعث افزایش احساس می شود. حرکت کردن در بدن هورمون اندورفین آزاد می کند که این هورمون مسئول احساس خوب در شماست. حالتان بهتر می شود و استرستان کاهش می یابد.

 

 

5 نکته انرژی زا برای مادران

 

دنبال نور خورشید باشید

 

مطالعات نشان داده اند که قرار گرفتن در معرض نور خورشید، ریتم خواب و بیداری شما را تنظیم می کند و زمان بیدار شدن را به بدن شما القا می کند. بنابراین پنجره ها را باز کنید و اجازه دهید نور و هوای تازه وارد شود و یا حتی بهتر اینکه به پیاده روی بروید. قرار گرفتن در مقابل نور خورشید به مدت 10 تا 15 دقیقه دو بار در هفته باعث جذب ویتامین D به مقدار کافی در بدن می شود. این ویتامین برای خانمها بسیار ضروری است. این ویتامین باعث جذب کلسیم و محکم شدن استخوانها می شود.

 

موسیقی گوش دهید

 

همه ما دوست داریم با موسیقی دلخواه خود رقص و یا حرکتی کنیم. صدا تاثیر بسیار زیادی بر روی احساسات و همچنین سطح انرژی شما دارد. پس یک لیست از آهنگهای مورد علاقه تان را آماده کنید و هر جا که هستید با گوش دادن به آنها انرژی خود را تقویت کنید.

 

با انسان های پرانرژی رفت و آمد کنید

 

این به عبارتی سرایت احساسات گفته می شود. اطراف خود را با انسان های پرانرژی که می توانند این انرژی را به شما انتقال دهند پر کنید. به یک گروه گردش با کالسکه ملحق شوید و یا به کلاس یوگای بعد از زایمان بروید و از انرژی های مثبت اطراف خود بهره ببرید.

 

میان وعده های انرژی زا بخورید

 

میوه های انرژی زا همچون پرتقال که سرشار از ویتامین C و فیبر هستند بخورید و از میان وعده های آماده و یا پر نمک دوری کنید. آب زیادی بنوشید و اگر فکر می کنید احتیاج به کافئین دارید به جای قهوه با یک تکه شکلات تلخ آن نیاز را برطرف کنید.



شارژ سریع موبایل