مهناز حسنی يكشنبه ۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۰

ژله رویال از مواد غذایی اصلی ملکه زنبور عسل است. برخی از افراد از ژل رویال به عنوان دارو استفاده می کنند. ژل رویال را با گرده زنبور عسل یا سم زنبور عسل، اشتباه نکنید.

ژل رویال برای آسم، تب یونجه، بیماری کبد، پانکراتیت، مشکلات خواب ( بی خوابی )، سندرم پیش از قاعدگی ( PMS )، زخم معده، بیماری کلیه، شکستگی استخوان، علائم یائسگی، اختلالات پوستی و کلسترول بالا استفاده می شود. همچنین به عنوان یک تونیک سلامت عمومی برای مبارزه با عوارض پیری، و برای تقویت سیستم ایمنی بدن استفاده می شود.

برخی از افراد ژل رویال را به طور مستقیم روی پوست به عنوان یک تونیک و یا روی پوست سر به منظور تشویق رشد مو استفاده می کنند

اثرات ژل رویال

اطلاعات علمی بسیار کمی در مورد اثرات ژل رویال در افراد وجود دارد. در حیوانات، به نظر می رسد ژل رویال برای مقابله با تومورها و توسعه سخت شدن شریان ها موثر است.

 

اعتقاد بر این است که ژل رویال در افزایش اندازه، بهبود باروری و افزایش طول عمر موثر است. در بسیاری از کشورها، ژل رویال به طور گسترده ای به عنوان یک داروی تجاری در دسترس است و در لوازم آرایشی و بهداشتی به عنوان (نرم کننده، مرطوب کننده و ماده مغذی) استفاده می شود. در طب سنتی در اروپا و آسیا برای افزایش طول عمر استفاده می شود.
منافع سلامتی ژل رویال چیست

کلسترول بالا - تحقیقات اولیه نشان می دهد که ژل رویال ممکن است سطح کلسترول در افراد مبتلا به کلسترول بالا را کاهش دهد.

علائم یائسگی - تحقیقات بسیار اولیه نشان می دهد که مصرف یک محصول ترکیبی خاص حاوی ژل رویال به علاوه گل گرده (  Melbrosia) به مدت 12 هفته ممکن است به کاهش علائم یائسگی و بهبود احساس خوب بودن کمک کند.
سندرم قبل از قاعدگی ( PMS ) - بعضی از تحقیقات نشان می دهد که یک محصول ترکیبی خاص ( Femal, Natumin ,Pharma ) به نظر می رسد هنگامی که در یک دوره در 2 سیکل قاعدگی داده شده است علائم خاصی از PMS شامل تحریک پذیری، افزایش وزن، ادم  را کاهش می دهد هر قرص از این محصول حاوی 6 میلی گرم از ژل رویال، 36 میلی گرم عصاره گرده زنبور عسل و 120 میلی گرم گرده زنبور عسل به علاوه عصاره مادگی می باشند. مقدار مصرف آن 2 قرص دو بار در روز داده شده است. از این ژل در بیماری های زیر نیز استفاده می شود

تب یونجه

بیماری کبد

پانکراتیت

مشکلات خواب ( بی خوابی )

زخم معده

بیماری کلیوی

شکستگی استخوان

اختلالات پوست

طاسی

افزایش ایمنی

عوارض جانبی ژل رویال

ژله رویال احتمالا برای اکثر مردم هنگامی که در کوتاه مدت مورد استفاده قرار گیرد امن است ولی می تواند باعث ایجاد واکنش های آلرژیک جدی از جمله آسم، تورم گلو و مرگ شود به ندرت، ممکن است باعث خونریزی روده بزرگ همراه با درد معده و اسهال خونی شود.

مقدار دوز توصیه شده ژل رویال چیست؟

کارآزمایی های بالینی به طور کلی در دوزهای توصیه شده وجود ندارد آزمایش های بالینی کوچک 6 تا 10 گرم ژل رویال روزانه به مدت 14 تا 28 روز در مطالعات برای ارزیابی اثر بر کلسترول استفاده شده است.

هشدارهای ویژه در مورد مصرف ژل رویال

بارداری و شیردهی - در بارداری و شیردهی استفاده نکنید.

آسم یا آلرژی - اگر شما مبتلا به آسم یا آلرژی باشید استفاده از آن می تواند سبب برخی از واکنش های جدی، حتی مرگ شود.

پوست ملتهب (درماتیت) - ژله رویال ممکن است درماتیت بدتر  کند

تعامل وارفارین (کومادین) با ژل رویال - ژله رویال ممکن است اثرات وارفارین را افزایش دهد. و سبب ابتلا به کبودی یا خونریزی شود.



شارژ سریع موبایل