امین شجاعی پنجشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰

کتاب «سرگرمی های مردم تهران در دوران قاجار و پهلوی» تالیف محمدحسین ناصربخت منتشر شد.

از مجموعه کتاب هایی که با عنوان «شهر تهران» دربار زندگی فرهنگی مردم تهران انتشار می یابد، تا به حال «اسطوره تهران»، «تهران در قاب شهر»، «آبنامه تهران» و «کاروان فرهنگ در فرنگ» انتشار یافته و به تازگی پنجمین پژوهش از این مجموعه با عنوان «سرگرمی های مردم تهران در دوران قاجار و پهلوی» نوشته «محمدحسین ناصربخت» به چاپ رسیده است.

نویسنده در مقدمه کتاب می گوید: «اگرچه فرهنگ کلیتی یکپارچه است اما از عناصر گوناگونی تشکیل شده است. از جمله انواع سرگرمی ها که به قصد گذراندن اوقات فراغت پدید آمده اند».

پژوهش پیرامون فرهنگ جامعه بدون توجه به مقوله تفریحات رایج در آن اجتماع ناقص خواهد بود و با بررسی این حوزه می توان به لایه های پنهانی دست یافت که ما را در شناخت فرهنگ مردم و دستیابی به علل بروز رفتارها در ساکنان تهران راهنمایی می کنند.

در این کتاب پژوهشگر به انواع بازی ها و سرگرمی های مردم تهران در دوران یادشده پرداخته و فعالیت های فرهنگی را مورد بررسی قرار داده است و مهم تر آنکه تأثیر این عناصر را در چگونگی ارتباط مردم با تحولات فرهنگی در پایتخت مورد توجه قرار داده است.

«سرگرمی های مردم تهران در دوران قاجار و پهلوی» توسط دفتر پژوهش های فرهنگی و با قیمت ۹۵۰۰ تومان در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

 



شارژ سریع موبایل