سمانه ربانی شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰

«تکفیری‌های داعش را بشناسیم»

کتاب «تکفیری‌های داعش را بشناسیم» به قلم سرلشکر بسیجی دکتر سید حسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به چاپ دوم رسید.

کتاب حاضر شامل چهار فصل است که به موضوع تکفیری‌های داعش پرداخته است.

در فصل اول: ماهیت و معنای تکفیر و بروز انحراف و افراطی‌گری

در فصل دوم: چگونگی بروز و ظهور جریان‌های تکفیری

در فصل سوم: راهبردهای نجات جهان اسلام از تکفیرگرایی

در فصل چهارم: کارکرد جریان‌های تکفیری بر ژئوپولتیک امنیتی منطقه می‌پردازد.

مولف در معرفی این اثر در مقدمه می‌نویسد:‌

حوادث برخاسته از ظهور فتنه تکفیریان، شدیدترین تخریب و جهه اسلام در طول تاریخ است و برخلاف سنت دیرینه جریان‌های انحرافی و استعمالی که همواره بروز جنایت‌های خونین و شرورانه را با انتساب به فلان فرد، متفکر و یا جریانی وابسته به آن گروه می‌زدند.

امروز مستقیماً با کتاب الهی و پیامبر اعظم (ص) و شعار مقدس‌الله اکبر پیوند زده، بزرگترین ظلم را علیه توحید، نبوت و کتاب الهی روا داشته‌اند و چالشی بس عظیم و تکلیفی بسیار بزرگ را برای خروج از این شرایط و تنزیه دامن اسلام از این انتسابات دروغین و خطرناک برعهده علما و اندیشمندان بزرگ جهان اسلام در تمامی حوزه‌های راهبردی قرار داده است، تا که به خود بیایند و رسالت اسلامی و جهانی خود را با شناسایی دقیق عوامل تاریخی و بسترهای محرک و مقوم این موقعیت‌ و محیط، دنبال و عملی کنند و با اکتشاف و تعقیب راهکارهای نو و نافذ، امکان بازتولید و تجدید حیات و یا اشاعه این جریان را سلب و موجبات زوال درونی تکفیریان را فراهم و ارائه دهند.

این پژوهش موجب نیل به راهبردهایی گردید که نویدی امیدبخش را در خدمت به دست‌اندرکاران عرصه جهاد و مبارزه با جهل و ناخودآگاهی رهبران این جریان و به عقب راندن جنود شیطانی و انهدام ظرفیت‌های ضد دینی در این جبهه فراهم می‌سازد.

کتاب «تکفیری های داعش را بشناسیم» در 140صفحه توسط دانشگاه عالی دفاع ملی به چاپ رسیده است.

 

« سادیسم اسرائیلی»

(تحلیل و واکاوی 50 روزنسل کشی و جنایات جنگی رژیم جعلی صهیونیسم درغزه ازنگاه جامعه خبری و مطبوعاتی ایران )

این اثرکه با توجه به پیروزی جنبش مقاومت درغزه منتشر و درمعرض اندیشه و افکارعمومی قرارداده شده است ؛ حکایت گر تعهدبالاوعقلانیت نویسندگان وتحلیل گران جامعه مطبوعاتی کشورعزیزمان ایران می باشد . صاحبان فکروقلم در50 روزی که در غزه درگیری بود، با درایت ودلسوزی به موضوع غزه پرداخته وبه مردم مبارز و مسلمان رنج دیده ودرخاک و خون غلتیده غزه قوت دل داده و یادآورشده اند ؛ شما تنها نبوده و نیستید و تمام مردم آزاده ی جهان درسرتاسرگیتی باشما هستند وروزی ، روزمرگ استکبارجهانی ورژیم کودک کش و غاصب صهیونیستی را رقم خواهند زد و سرود رهایی راباپیروزی براین جرثومه های فتنه وفساد،درعرش وفرش طنین اندازخواهند نمود.

مباحث تحلیلی این اثردرحقیقت دارای چند بُعد می باشد ؛ بُعد اول آن آشنایی با نوارغزه ، غزه وکرانه باختری است ؛ بُعد دوم به تاریخچه تجاوزرژیم اشغالگر صهیونیستی در فلسطین وغزه و شکست های این رژیم منحوس درمنطقه خاورمیانه پرداخته است ، و بُعد سوم اختصاص به فاجعه اخیر ، خبر پیروزی مردم مقاوم غزه وجنبش مقاومت وپذیرش آتش بس ازسوی رژیم اشغالگرغاصب دراین جنگ نابرابردارد؛ که درقالب 52 گفتارکوتاه ، متوسط و بلند مورد بحث وگفت وگو قرارگرفته است .

دراین کتاب علاوه بربیان مواضع شفاف مردم و مسئوولین بلند پایه نظام جمهوری اسلامی ایران به اعتراضات مدنی درسطح جهان ، تبیین ریشه ها وعوامل حوادث دردناک غزه ، تجزیه وتحلیل ابعادبین المللی جنگ 50 روزه ، بررسی ابعادجنایات اسرائیل ازمنظرحقوق بین الملل،تأییدجنایات اسرائیل درغزه توسط شخصیت ها ی حقیقی وحقوقی جهان و.... نیزاشاراتی شده است.

مولف، دکتراسدالله افشار؛ افتخاردارد این کتاب را که با نام"سادیسم اسرائیلی"چاپ ومنتشرگردیده است ؛ به یُمن استقامت مردم غزه وپیروزی آنان به ایشان اهداء وهمچنین ازنویسندگان وتحلیل گران عرصه قلم درمطبوعات کشورمان ؛ که درطول 50 روزبا اندیشه وتفکرخود رژیم صهیونیستی رابمباران تبلیغاتی- روانی نموده اند به طورویژه تقدیروتشکر نماید تا به همه آنان که دراین پیروزی سهیم بوده اند تبریک وتهنیت گفته باشد وسپاس خود را به ساحت مقدس آنان پیش کیش نماید.

این اثر توسط موسسه انتشاراتی سفیراردهال در پائیز 1393 با 192 صفحه و قیمت 150000ریال به چاپ رسیده است.



شارژ سریع موبایل